Anii au trecut, însă, iar lucrurile s-au schimbat. Au început să apară acuzații dure de partizanat. Iată ce scrie francetvinfo.fr: “Pentru Boris Johnson, BBC nu este imparțială, grupul audiovizual e bănuit că ar lua partea anti-conservatorilor. Prim-ministrul ia în considerare măsuri care ar putea avea un impact economic puternic asupra grupului de mass-media. „BoJo” nu a apreciat în mod deosebit reacția televizată a lui Andrew Neil, prezentatorul pilot al BBC, căruia i-a refuzat interviu.

„Niciun prezentator nu poate obliga un politician să fie intervievat”, a regretat Andrew Neil”, dar interviurile politice au fost una dintre cheile nopților electorale din BBC de zeci de ani. Le facem în numele dvs. pentru a examina și a cere răspunsuri celor care urmează să te guverneze, asta este democrația”. Acest monolog nu a fost pe placul lui Boris Johnson. În weekendul care a urmat alegerilor legislative, el le-a cerut miniștrilor să nu participe la emisiunea de dimineață a Radio 4, cea mai cunoscută din Regatul Unit. El intenționează chiar să le ceară colaboratorilor săi să boicoteze programul”.

Insinuarea jurnaliștilor de la francetv.info este clară, Boris Johnson a câștigat alegerile și acum se răzbună. ”Pentru premier, BBC nu merită să mai primească fonduri publice din cauza lipsei de obiectivitate și a preferinței editoriale. Prin urmare, Boris Johnson intenționează să dezincrimineze neplata taxei. În prezent este o infracțiune să urmărești BBC fără să plătești. Această schimbare ar putea reprezenta pentru trustul audiovizual o pierdere de peste 200 de milioane de lire sterline. Anunțul ar putea fi făcut joi, 19 decembrie, în timpul discursului Reginei în fața Parlamentului”. Să fi decăzut atât de tare seculara democrație britanică încât un premier conservator să se răzbune pe posturile publice cu măsuri împrumutate de pe malul Dâmboviței? Nici vorbă, premierul cu poreclă de fotbalist dă dovadă de fairplay și lasă BBC să se descurce singur.

Adică să câștige bani ca și celelalte televiziuni progresiste. Pentru că BBC și-a abandonat fățiș și de multă vreme rolul de arbitru și a devenit un organ de propagandă progresistă și globalistă. Sunt nenumărate exemple în care jurnaliștii posturilor publice din Marea Britanie au făcut tot ce le-a stat în putință pentru a opri ieșirea Marii Britanii din UE în sfidarea rezultatelor referendumului organizat în această privință. Pledoariile în favoarea imigrației sau a grupurilor de activiști ai minorităților sexuale sunt, de asemenea, la ordinea zilei. Poziția partizană (ca să nu spun deschis neo-marxistă) a BBC a declanșat, de altfel, și o pierdere masivă a încrederii publicului. Potrivit unui sondaj publicat de YouGov și citat de siteul de dreapta breitbart.com, mulți britanici nu mai au încredere că jurnaliștii BBC spun adevărul.

Astfel, 20 la sută din persoanele intervievate nu au încredere deloc în știrile prezentate de BBC. Alți 28 la sută declară că nu au prea multă încredere. Numai 8 la sută dintre cei chestionați sunt foarte mulțumiți de modul în care BBC își face treaba, alți 36 la sută considerând că jurnaliștii BBC spun în mare măsură adevărul. Rezultatele YouGov au fost publicate la numai două săptămâni după o altă cercetare sociologică făcută de firma Norstat. Potrivit rezultatelor obținute de această companie, două treimi dintre britanici cred că posturile publice ale BBC sunt părtinitoare. De aceeași părere este și think tank-ul Civitas, care, într-un raport publicat în 2018, a constatat că, de-a lungul anilor, opiniile pro-Brexit au fost suprimate din programele de știri ale BBC Radio 4 și din emisiunea Today. Un raport al News-Watch, datat 2017, a ajuns la aceeași concluzie.