Companiile aeriene americane Delta, Continental si Northwest isi negociaza sosirea pe cel mai aglomerat aeroport din lume.
Heathrow, aeroportul principal din Londra, este pe cale sa devina din ce in ce mai aglomerat, mai ales din primavara, cand companiile din SUA vor avea intrarea libera pentru a opera curse transatlantice.
In prezent, doar patru companii efectueaza zboruri de pe Heathrow catre New York, adica British Airways, Virgin Atlantic, American Airlines si United. Potrivit presei internationale, din primavara lui 2008, avioanele supraincarcate si terminalele aglomerate din Londra vor ascuti lupta pentru suprematia zborurilor transatlantice de pe cel mai important aeroport european.
„Cu totii vom cere schimbarea orarelor de zbor si introducerea unora noi, dar acest lucru nu se va intampla pentru ca deja este mult prea aglomerat”, a declarat Steve Ridgeway, directorul Virgin Atlantic, citat de cotidianul britanic „Daily Telegraph”.
Pe alte aeroporturi internationale, companiile nou intrate trebuie doar sa primeasca acceptul autoritatilor, pe Heathrow e altfel.
Reprezentantii aeroportului londonez sustin ca orice companie care vrea sa-si faca o baza pe Heathrow sau macar sa opereze curse trebuie sa „plateasca” pentru orare de zbor bune si sa convinga ca merita sa intre pe cel mai mare aeroport international.
Suprematia British Airways
Locurile pentru curse transatlantice pe Heathrow au inceput deja sa fie negociate de companii precum Air France care a facut un parteneriat cu Delta, in timp ce despre Northwest se spune ca vrea sprijinul KLM.
Continental, o alta companie americana, si-a anuntat deja planurile pentru o alianta cu GB Airways, companie ce face parte din grupul British Airways. „Avem nevoie fie de un partener de incredere, fie de un operator aerian national mai mic care are insa ore de zbor bine asezate in orar si carora sa le oferi un sac de bani”, sustin surse din cadrul operatorilor care vor sa efectueze zboruri transatlantice.
Totusi, potrivit analistilor britanici, suprematia British Airways, care are saptamanal 11 zboruri catre Statele Unite, va fi greu de spulberat. Delta sau Continental vor lua pentru inceput 2-3 orare de zbor favorabile, dar nu se vor limita aici. Vor incerca incontinuu sa-si intareasca pozitia”, a sustinut Chris Avery, analist la JP Morgan.