Secretarul de stat în Ministerul Muncii, Cristian Vasilcoiu, a anunțat în ce condiții vor beneficia de prime românii din străinătate care se întorc în țară să muncească. Oficialul a participat astăzi la grupul de lucru ,coordonat de consilierii prezidențiali Sandra Pralong și Diana Păun.
Secretarul de stat în Ministerul Muncii, Cristian Vasilcoiu, a participat astăzi la grupul de lucru pentru repatrierea forței de muncă românești din străînătate, coordonat de consilierii prezidențiali Sandra Pralong și Diana Păun.
Acesta a declarat că românii care se întorc în țară pot beneficia de o primă de 12.500 de lei, plătibilă în două tranșe, dacă se apucă să muncească.
„Reamintesc românilor care vor să revină acasă că pot beneficia de o primă de 12.500 de lei, plătibilă în două tranșe, dacă se angajează”, scrie Vasilcoiu pe Facebook.
Cetățenii români care au lucrat cel puțin trei ani consecutiv în țările UE pot cere, la întoarcerea în țară, o primă de reinstalare, conform legislației în vigoare.
Prime pentru românii care se întorc în țară
Cuantumul primei e diferit, după cum urmează:
- 12.500 de lei, pentru persoana fără loc de muncă ce îşi schimbă domiciliul pentru a se angaja;
- 15.000 de lei, pentru persoana fără loc de muncă ce îşi schimbă domiciliul pentru a se angaja şi care este însoţită şi de membrii familiei.
Documentele necesare pentru obținerea primei sunt:
o cerere-tip;
actul de identitate care să ateste domiciliul;
dovada încadrării în muncă printr-un act eliberat de angajator cu precizarea locului de muncă;
angajamentul pentru respectarea obligației de a restitui integral sumele primite în situaţia în care raporturile de muncă sau de serviciu încetează într-o perioadă mai mică de 12 luni de la data încadrării în muncă;
declaraţia pe propria răspundere a angajatorului din care să rezulte că în ultimii doi ani acesta (sau un alt angajator cu care are în comun administratorul sau un asociat) nu a mai fost în raporturi de muncă cu solicitantul;
declaraţia pe propria răspundere a angajatorului din care să rezulte dacă se va asigura sau nu locuinţă de serviciu;
declaraţia solicitantului pe propria răspundere din care să rezulte dacă autoritatea publică asigură sau nu locuinţă de serviciu;
declaraţia pe propria răspundere a absolvenţilor licenţiaţi ai facultăţilor de medicină, medicină dentară şi farmacie din care să rezulte că, la data solicitării primei nu au promovat concursul naţional de rezidenţiat pe locuri sau pe posturi în condiţiile legii, după caz;
declaraţia pe propria răspundere a angajatorului absolvenţilor instituţiilor de învăţământ din care să rezulte că nu are obligaţia, potrivit legii, de a angaja persoana din această categorie, după caz;
certificatul de căsătorie și, după caz certificatele de naştere ale copiilor în copie certificată pentru conformitate, precum și actele prevăzute de lege în cazul familiilor monoparentale.