Profesor universitar: „După şcoala online elevii vor avea probleme cu revenirea la viața cotidiană!”. Este avertismentul lansat de Dragoș Iliescu.
Profesor universitar: „După
şcoala online elevii vor avea probleme cu revenirea la viața cotidiană!”. În opinia profesorului Dragoș Iliescu, elevii se vor confrunta cu probleme de conportament după revenirea la şcoală.
„Efectele negative ale școlii online se vor vedea imediat în comportamentul elevilor odată întorși la clase, susțin experții. Din păcate, orele în fața ecranelor au creat dependență de tabletă, de telefon, de computer.
Vorbim de un obicei format în timpul colii online. Din acest motiv va face dificilă readaptarea la ce a fost înainte de pandemie. Pentru că nu va mai fi nevoie de prea multă tehnologie. Problema este că elevii vor renunța foarte greu la smartphone, laptop sau tabletă.
Și va fi nevoie de un efort comun și din partea profesorilor și din partea părinților pentru a-i convinge pe tineri să renunțe la device-uri”, spun experţii.
Profesor universitar: „Există repercusiuni serioase din punct de vedere psihologic”
Nu este singurul efect nedorit. Școala online a mai creat o ruptură, una între rural și urban, în ceea ce privește nivelul educațional al copiilor.
Dragoș Iliescu, profesor universitar: „Schimbări sunt rezonabil de puternice, pentru că n-a trecut o lună sau două luni, ca în vacanța mare, ci sunt 11 luni de ruptură radicală față de ce era anterior.
Am accentuat dependența de ecran, acel recomandat două ore. Înainte de pandemie, ăsta era timing-ul recomandat pentru screen time, interacțiune cu ecranul, pentru un copil în preajma liceului.
Acele două ore s-au dus mult peste și studiile pe care le avem acum trasează o limită undeva la 9 ore și, deci de cinci ori mai mult de cât era recomandat anterior. Există și avantaje în situația asta, nu numai lucruri negative.
Cu siguranță că 10 ore pe zi interacțiune cu ecran este mult prea mult. Există repercusiuni serioase din punct de vedere psihologic, al dezvoltării emoționale, al contactului cu viața cotidiană, funcționalitate, relații sociale reale, deci repercursiunile sunt majore”, a concluzionat profesorul universitar la
digi24.