Avem dovada că NASA a fost „păcălită” de un asteroid. Corpul străin s-a apropiat la doar 3000 de kilometri de Pământ. VIDEO Sursa: Pixabay

Un asteroid de dimensiunea unui frigider a ajuns la 3000 de kilometri de Pământ fără ca oamenii de știință de la NASA să ştie de existența lui. Deşi astronomii ne asigurau că supraveghează cerul permanent.

Asteroidul 2021 UA1 este al treilea cel mai apropiat asteroid care s-a apropiat vreodată de planeta noastră, trecând duminică peste Antarctica la o altitudine mai mare decât Stația Spațială Internațională, dar mai mică decât sateliții de comunicații care orbitează Pământul.

Obiectul ceresc avea un diametru de doar doi metri, ceea ce înseamnă că, dacă s-ar fi apropiat de planeta noastră, ar fi fost probabil ars în atmosfera noastră.

De ce nu a putut fi observat de observatorii de la NASA

„Motivul pentru care zborul asteroidului ne-a luat prin surprindere a fost pentru că se afla în spatele soarelui, venind de pe cerul zilei, deci nu era posibil de descoperit înainte de apropierea de pământ”, a scris pe Twitter Tony Dunn, un astronom care conduce site-ul Orbitsimulator.

Există doar doi asteroizi care s-au apropiat foarte mult în istoria Pământului: a fost asteroidul 2020 QG, care a ajuns la doar 1.830 de mile deasupra Oceanului Indian de Sud – dar a fost și suficient de mic pentru a nu reprezenta o amenințare pentru Pământ – și asteroidul 2020 VT4, care a zburat la câteva sute de mile depărtare.

Deși acești asteroizi sunt prea mici pentru a afecta Pământul, posibilitatea ca unul mai mare să provoace daune considerabile planetei este posibil, iar mulți oameni de știință se pregătesc pentru asta.

NASA recunoaște: nicio pregătire nu poate împiedica un asteroid să lovească planeta noastră

În mai, NASA a efectuat o simulare pe parcursul unei săptămâni pentru a se pregăti pentru o astfel de eventualitate, dar a concluzionat că nu există nicio tehnologie pe Pământ care ar putea împiedica să se întâmple.

Singurul răspuns ar fi evacuarea zonei înainte de a lovi asteroidul, totuși zona de impact a fost în zone mari din Africa de Nord și Europa. Cercetătorii chinezi s-au gândit să trimită mai mult de 20 de rachete care ar putea opri un asteroid gigant.

Centrul Național de Știință Spațială din China a descoperit în simulări că rachetele 23 Long March 5, care cântăresc 900 de tone atunci când părăsesc planeta, lovind simultan ar putea devia un asteroid din calea sa originală cu aproape 9.000 de kilometri – de 1,4 ori raza Pământului, informează independent.