Contractul pentru tronsonul Chețani-Câmpia Turzii, parte a Autostrăzii Trasilvania, a fost reziliat. Deși lucrările au demarat în 2016, în prezent s-a finalizat sub 40% din totalul secțiunii.
Autostrada Transilvania mai așteaptă. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat joi rezilierea contactului de pe Autostrada Transilvania, secțiunea Chețani-Câmpia Turzii. Contractul a fost reziliat de către CNAIR, relatează Digi24. Potrivit unui anunț al ministrului, contractul a fost reziliat din cauza întârzierilor la construcția tronsonului. În ultimele 5 luni lucrările au avansat modest, cu doar 1% pe tronsonul Chețani – Câmpia Turzii, parte a Autostrăzii A3 Transilvania.
„Cu lucrări începute în anul 2016, dar ajunse în 2021 abia la stadiul de sub 40%, nu putem face performanță în dezvoltarea infrastructurii și a României, în general. Progresul în ultimele 5 luni a fost 1%. CNAIR a reziliat astăzi contractul”, a scris ministrul Transporturilor pe contul de Facebook.
Constructorul Straco a ajuns în insolvență și cu subcontractori neplătiți
Oficialul a precizat că, pe acest tronson, constructorul a ajuns în insolvență și cu subcontractori neplătiți. Este vorba de compania românească Straco. Rezilierea contractului duce automat la o nouă procedură de licitație pentru acest tronson.
„Valoarea licitată de compania câștigătoare a fost de 280 milioane lei, pe când estimarea inițială pentru acest lot de 15,7km era de 620 de milioane lei. Termenele erau de 4 luni proiectare și 12 luni execuție pentru un segment de autostradă în relief foarte ușor. În acest moment, pe șantier nu se lucrează deloc, iar lucrările deja executate încep să se degradeze. În ultimele 5 luni, lucrările au avansat cu doar 1%”, a mai specificat ministrul.
Autostrada Transilvania mai așteaptă. Lucrările au început în 2016. În 2021 stadiul este de sub 40%
”Cu lucrări începute în anul 2016, dar ajunse în 2021 abia la stadiul de sub 40%, nu putem face performanță în dezvoltarea infrastructurii și a României, în general. Constructorul acestui lot, ajuns în insolvență și cu subcontractori neplătiți, a beneficiat de toată bunăvoința autorităților române, dar a sosit momentul în care trebuie să spunem „Destul!”, a mai scris Drulă pe Facebook.
Potrivit G4media, tronsonul cu o lungime de 15,7 km din A3 trebuia construit de o asociere de firme românești, compusă din Straco Group, Specialist Consultin și Total Road.