La semnarea contractului pentru executarea a 9,2 kilometri din sectorul de Autostradă Târgu Mureș-Ungheni, respectiv drum de legătură, au participat ministrul Transporturilor, Lucian Bode, și Prim-Ministrul Ludovic Orban, alături de miniștrul Economiei, Virgil Popescu și ministrul Apărării Națioanle, Niculae Ciucă.

Contractul semnat  cu S.C. STRABAG S.R.L., în valoare de 192.059.217,23 lei fără TVA,  prevede execuția a 9,2 km, respectiv: sectorul de autostradă Târgu Mureș – Ungheni (4,5 km) și un drum de legătură (4,7 km).

Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile și are prevăzută o durată de 18 luni pentru execuția lucrărilor și 108 luni (9 ani) ca perioadă de garanție, conform contractului .

Lucrările pentru realizarea acestui sector de autostradă prevăd și construcția a 3 poduri și pasaje pe drumuri de legătură, 6 poduri și pasaje pe autostrada, precum și două noduri rutiere pentru conectarea autostrăzii la rețeaua de drumuri existentă.

„În două săptămâni vom semna contractul de proiectare şi execuţie pentru încă 30 de kilometri de autostradă din Autostrada Transilvania, pe tronsonul Biharia – Chirbiş. Astăzi, pe Autostrada Transilvania se lucrează pe Iernut – Cheţani, Cheţani – Câmpia Turzii, se lucrează și pe Biharia – Borş. Avem şanse foarte mari să terminăm cei 17 kilometri din Iernut – Cheţani şi descărcările de pe acest tronson”, a anunțat ministrul Lucian Bode.

Astăzi semnăm un contract de execuţie a lucrărilor pentru 9,2 kilometri pe tronsonul Târgu Mureş – Ungheni, 4,5 kilometri de autostradă şi 4,7 de kilometri de drum de legătură. Finanțarea este asigurată pentru acest proiect, iar termenul de execuție este de 18 luni. Solicit, aici, constructorului, ținând cont de așteptările pe care le au românii cu privire la acest obiectiv, să îl finalizeze cât mai repede și cred ca în 2021 să finalizați acest obiectiv, pentru că știu că puteți să terminați anul viitor”, a  încheiat Bode.

Autostrada A3, București-Borș, (Autostrada Transilvania) este o autostradă în construcție, ce pornește de la București spre nord, urmând să traverseze Munții Carpați prin Valea Prahovei, să străbată Podișul Transilvaniei pe direcția SE-NV, și să ajungă, prin nordul Carpaților Occidentali, la punctul de trecere a frontierei cu Ungaria de la Borș.