Autostrada Sibiu-Pitești. Câți ani mai au de așteptat șoferii

autostrada Sibiu – Pitești. sursă foto: Linkedin

Mariana Ioniță, secretar general în Ministerul Trasporturilor și Infrastructurii (MTI), a declcarat că în acest an se va lucra intens la Autostrada Sibiu-Pitești, inclusiv pe loturile 2 și 3. Urmează ca drumul de mare viteză să fie gata în câțiva ani.

Încep lucrările pe sectoarele 3 și 4 de pe Autostrada Sibiu-Pitești

Totodată, oficialul a subliniat că în prezent se lucrează intens la rețeaua de infrastructură rutieră și fervioară. Separat de lucrările de la Austostrada Sibiu-Pitești, constructorii lucrează intens pentru finalizarea a 55o de kilometri de autostradă. În privința infrastructurii feroviare, sunt în derulare 300 de contracte de modernizare a căii ferate.

„Şi anul acesta vă informăm că începe Autostrada Sibiu-Piteşti, de la un cap la altul, adică se va lucra şi la loturile 2 şi 3, în zona tunelurilor. Deci, câţiva ani trebuie să avem răbdare.  Aţi vorbit de DN2 spre Bacău. Şi eu merg la Focşani foarte des şi, într-adevăr, este cel mai periculos drum, din punctul meu de vedere, şi mai ales noaptea.

De Valea Oltului nu mai vorbim acum. Vă rugăm să ne toleraţi cu Valea Oltului, pentru că, pe lângă traficul acela infernal, se adaugă şi cel generat de transportul materialelor de construcţii spre şantiere”, a subliniat Ioniţă.

Autostrada Moldovei. Sursa foto: CNAIR

Autostrada A7 va fi gata în 2027

Dacă Autostrada Sibiu Pitești încă nu are un termen concret de finalizare, secreterul general de Ministerul Transporturilor informează că A7 va fi gata în 2027. Odată finalizată, Autostrada Moldovei va prelua o parte din traficul de pe DN2.

„Acum, traficul pe DN2 este infernal, Waze-ul te duce prin Mizil din acest motiv. Dar eu mă bucur, şi de asta am adus în discuţie DN2, ca să vedeţi că ne gândim la ce se întâmplă în viitor şi cum o să eliminăm aceste accidente. La Buzău se vede primul nod rutier de descărcare a autostrăzii A7 şi, aşa cum ne-am angajat, autostrada va fi gata, cel puţin până la Paşcani, în 2026 cel târziu.

Şi atunci probabil DN2 va fi mult mai descongestionat. Depinde acum şi de măsurile coercitive pe care poliţia rutieră le va implementa în următorii ani, inclusiv pe autostrăzi, pentru că se vede că şi pe autostrăzi sunt multe accidente”, a completat oficialul MTI.

Autostrada. Sustra foto; Facebook

Un alt proiect de infrastructură care urmează să fie finalizat în perioada următoare este drmul de legătură între DN2 și Austrostrada Soarelui.

Autostrada Sibiu-Pitești va fi gata în câțiva ani

Mariana Ioniță a recunoscut că s-au strecurat inadvertențe în documentația proiectului. Inadvertențe pe care oficialul de la Transporturi le-a pus pe seama „fluctuației politice” și a excesului de zel manifestat de colegii ei.

„În ce priveşte Centura Bucureşti, de la Voluntari, acolo şi fluctuaţia politică şi dorinţa colegilor de a face repede lucrurile au dus la documentaţii imature, cum zicem noi. Studiul de fezabilitate, documentaţia tehnică, proiectul tehnic sunt foarte importante pentru a asigura o implementare rapidă şi lină a execuţiei lucrărilor.

Dar atunci când se fac documentaţii care nu au în vedere situaţia reală, existenţa utilităţilor şi faci deja un contract de proiectare şi execuţie, având şi o Lege a achiziţiilor publice care-ţi impune nişte limite, nu poţi să te duci mai departe cu contractul şi din acest motiv s-au tot reziliat contractele acolo. Acum s-a lucrat la o documentaţie bună şi sperăm că şi legătura aceea între DN2 şi Autostrada Soarelui va fi finalizată”, a completat Ioniţă.

Cât despre siguranța rutieră, Mariana Ioniță este de părere că ar fi o idee bună ca eduacația rutieră să fie predată încă de la grădiniță.

Caravana siguranței rutiere

Secretarul gerenal MTI a adus în discuție „o caravană a siguranței rutiere”. Un poriect în care să fie implice societatea civilă, presă și autoritățile.

„Ce-ar fi să facem o caravană a siguranţei rutiere şi să mergem împreună – societate civilă, minister, autorităţi locale, presă – să începem să povestim copiilor în toată ţara, să le prezentăm proiectele noastre, să facem ziua porţilor deschise pe şantiere, ca să înţeleagă şi ei cum vom îmbunătăţi calitatea asta a transportului în România şi în acelaşi timp să se formeze.

Pe cei adulţi nu putem decât cu sprijinul poliţiei să îi conştientizăm şi cred că o lege ca aceea promovată de domnul senator (Robert Cazanciuc, Legea Anastasia – n. r.) va avea un impact deosebit în următorii ani”, a adăugat oficialul de la Transporturi.

Numărul accidentelor rutiere a crescut din cauza tirurilor din Ucraina

Nu în ultimul rând, Mariana Ioniță a mai declarat că accidentele rutiere s-au înmulțit din cauza numărului mare de tiruri din Ucraina. România este pe  primul loc în Uniunea Europeană la capitolul accidente rutiere.

„V-am pus aici o evoluţie accidentelor rutiere pe DN2. Mi-au dat-o colegii mei de la Compania de Drumuri, tocmai ca să vă arătăm fluctuaţia. În 2020 a fost pandemia şi apoi se poate vedea că a crescut numărul de accidente din cauza numărului mare de tiruri care vin dinspre Ucraina cu mărfuri”, a conchis Mariana Ioniță, secretar general la Ministerul Transporturilor.