Probleme la realizarea autostrăzii Timișoara - Belgrad. Serbia merge înainte cu proiectul, se lucrează la studiul de prefezabilitate, în timp ce România este întârziată de interesele imobiliare de pe traseul autostrăzii.
Dacă România e departe de ceea ce ar trebui să fie realizarea unei autostrăzi de la Timișoara spre granița cu Serbia, de partea cealaltă a graniței lucrurile merg înainte fără probleme. În acest moment se lucrează la selecția firmei care va realiza studiul de prefezabilitate al autostrăzii care va lega Pancevo de Vrsac, deci spre România, unde ar trebui să se lege de cea realizată aici.
Interese imobiliare
Pe „Seap-ul” sârbesc a fost publicat anunțul prin care compania publică Drumuri Serbia caută firma care se va ocupa de realizarea studiului de prefezabilitate al autostrăzii E 70, tronsonul dintre Pancevo – Vrsac – granița cu România. Conform datelor din sistemul electronic, au fost depuse două oferte, o firmă din Belgrad, respectiv una din Novi Sad. Urmează acum selecția și anunțarea unei firme câștigătoare. Societatea de specialitate aleasă va avea la dispoziție 110 zile pentru realizarea studiului, scrie debanat.ro.
În același timp, pe partea română s-a ajuns în stadiul în care oficialii de la Ministerul Transporturilor, pe de o parte, respectiv Consiliul Județean Timiș și primăriile Timișoara și cele din localitățile de pe amplasamentul autostrăzii se ceartă asupra traseului urmat de aceasta. La mijloc sunt atât interese imobiliare, dar și ciudățenii de genul trecerii autostrăzii prin sufrageria unor case deja construite, aceasta din cauza lipsei de informații actualizate la București sau în birourile consultanților care se ocupă de proiect.
Viitoarea Autostradă A9, Timișoara - Moravița, prezintă o serie de probleme legate de traseu. Ruta aleasă pare a duce traseul spre Bulgaria. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat, în luna martie, finalizarea primei etape a studiului de fezabilitate pentru viitoarea autostradă A9. La mai puțin de o zi de la momentul în care a fost făcută publică, de către ministrul Transporturilor, ruta aleasă pentru viitoarea autostradă A9, Timișoara – Moravița, ies la iveală o serie de probleme legate de acest traseu. În cele din urmă, se pare că avem parte de un traseu de autostradă ”urban-țărănească”, care duce traseul spre…Bulgaria.
Traseul Autostrăzii A9 traversează zone cu locuințe
Sursa menționată precizează că la scurt timp de la anunțarea de către Cătălin Drulă a finalizării primei etape a studiului de fezabilitate pentru viitoarea autostradă A9, bucuria momentului este înlocuită cu prezentarea unor informații adiacente acestei variante. Se pare că aceasta a fost realizată traversând zone cu locuințe, iar comuna Moșnița Nouă va fi din plin „urbanizată” cu o autostradă construită printre case, arată vicepreședintele Consiliului Județean Timiș, Alexandru Proteasa.
În sprijinul afirmațiilor sale, el prezintă o serie de hărți în care traseul autostrăzii este suprapus peste imaginile satelitare cu zona traversată. Conform lui Alexandru Proteasa, din cauza traseului autostrăzii este pus în pericol chiar un proiect de construire a 15 kilometri de rețea de apă și peste 9 km de canalizare, cu finanțare europeană.