Un autobuz amfibie, procurat prin intermediul Consiliului Județean Călărași, va facilita transportul de pasageri peste Dunăre, conectând România și Bulgaria.
Achiziționarea acestui autobuz amfibie face parte dintr-un proiect al programului INTERREG România-Bulgaria V-A.
Anunțul a fost făcut de Bogdan Mușat, coordonatorul Secretariatului Comun din cadrul Biroului Regional Călărași pentru cooperare transfrontalieră la granița dintre România și Bulgaria, în cadrul primei conferințe transfrontaliere din proiectul „Europa în Balcani: Un viitor comun”.
Un autobuz amfibie facilitează transportul dintre România și Bulgaria
Cu un cost de aproximativ 900.000 de euro (echivalentul a 4,57 milioane de lei), autobuzul a fost procurat din Ungaria, țară în care mijloacele de transport amfibie circulă pe Dunăre încă din 2009, oferind o experiență atractivă turiștilor.
Un autobuz amfibie este deja în folosință și în Portugalia. În contextul României, acest vehicul va îndeplini funcția de feribot exclusiv pentru pasageri, oferind transport între Călărași și Silistra.
Cunoscut sub denumirea de Frog Bus, acest vehicul dispune de 35 de locuri. Achiziționarea autobuzului a avut loc în cadrul proiectului „Îmbunătățirea siguranței navigației pe fluviul Dunărea în zona transfrontalieră Călărași-Silistra”.
Au fost modernizate mai multe căi de navigație
În cadrul conferinței transfrontaliere desfășurate la București, Bogdan Mușat a prezentat rezultatele a două proiecte comune sub umbrela programului INTERREG România-Bulgaria V-A.
Aceste proiecte vizează îmbunătățirea siguranței navigației pe fluviul Dunărea în zona transfrontalieră Călărași-Silistra și dezvoltarea fluviului pentru o conectivitate sporită a euroregiunii Ruse-Giurgiu cu Coridorul de transport paneuropean Nr. 7.
În cadrul primului proiect, s-au dezvoltat și îmbunătățit un total de 11 kilometri de căi navigabile. Acest progres include instalarea de faruri pe o secțiune de 5 kilometri de pe brațul Borcea al Dunării, construcția de noi stații fluviale în Călărași și Silistra, precum și amenajarea de zone moderne de odihnă și recreere de-a lungul malului.
Bogdan Mușat a adăugat că, ca parte a acestei inițiative, administrația locală din Călărași a achiziționat acest autobuz amfibie, în timp ce partea bulgară a investit într-un catamaran electric.
În cadrul celui de-al doilea proiect destinat dezvoltării Euroregiunii Ruse-Giurgiu, s-au efectuat modernizări pe o lungime de opt kilometri de căi navigabile interioare.
Terminalul de pasageri din Ruse a fost supus unui proces de reabilitare, iar condițiile de navigație au fost îmbunătățite la trei locații distincte de pe traseul navigabil.
Proiectul de dezvoltare pe Canalul Sfântul Gheorghe
De asemenea, în partea română, s-a edificat un nou debarcader și s-a extins zona din jurul canalului Sfântul Gheorghe.
Conform declarației șefului Secretariatului Comun din cadrul Biroului Regional de la Călărași pentru cooperare transfrontalieră în zona frontierei România-Bulgaria, malul a fost transformat într-un spațiu plăcut dedicat recreerii și distracției.
Proiectul „Europa în Balcani: Un viitor comun” este gestionat de agenția bulgară BTA cu sprijinul Comisiei Europene și reprezintă o actualizare a proiectului deja implementat „Europa în Bulgaria: Un viitor comun”.
Printre obiectivele proiectului se numără: îmbunătățirea înțelegerii rolului politicii de coeziune, inclusiv în regiunea Balcanilor; sporirea conștientizării privind proiectele finanțate de Uniunea Europeană prin intermediul politicii de coeziune; facilitarea unui dialog deschis privind rezultatele implementării acestuia la nivel local, precum și implicarea societății civile în discuțiile legate de politica de coeziune.