Atenție la TikTok. Părinții sfătuiți să se asigure că cei mici nu folosesc platforma video

Sursa: Arhiva EVZ

Autoritatea de reglementare a confidențialității din Italia menține presiunea asupra TikTok, scoțând reclame TV care îi avertizează pe părinți despre platforma video populară. Se recomandă părinților să țină copii mici departe de aceasta.

Atenție la TikTok. Autoritatea de reglementare italiană, cunoscută sub numele de Garante Privacy, a lansat în februarie o reclamă de 30 de secunde pe televizor și radio în care le-a spus părinților să se asigure că copiii mai mici nu folosesc TikTok.

Măsura demonstrează abordarea proactivă și intensă a Italiei în ceea ce privește reglementarea Big Tech în comparație cu alte țări din UE - precum și disponibilitatea sa de a lua măsuri neconvenționale pentru a proteja confidențialitatea oamenilor.

Platforma TikTok obligată să reînregistreze utilizatorii

TikTok a fost obligat să reînregistreze utilizatorii și să-și întrebe din nou vârsta la începutul acestei luni, în urma preocupărilor cu privire la riscurile pe care le prezintă platforma pentru copii. Procurorii investighează dacă moartea unui utilizator TikTok în vârstă de 10 ani în Palermo a fost legată de o „provocare de black-out” care fusese postată pe respectiva platformă video.

Garante Privacy lansase deja proceduri împotriva TikTok pentru încălcarea regulilor de protecție a datelor în decembrie, spunând că TikTok avea un mecanism de înscriere care nu reușea să protejeze minorii. Și nu avea transparență în ceea ce privește utilizarea datelor și avea setări de profil care erau setate ca „publice” în mod implicit.

După deces, autoritatea de reglementare a ordonat TikTok să înceteze prelucrarea datelor personale ale utilizatorilor a căror vârstă nu este verificată - de fapt, a ordonat TikTok să blocheze toți utilizatorii italieni. Ca să nu încarce și să comenteze videoclipurile.

Dar, după cum subliniază reclama, este ușor pentru utilizatorii mai tineri să dea o vârstă falsă, ceea ce înseamnă că părinții trebuie să acționeze ca câini de pază pentru ca regulile să aibă vreun efect.

Adresat părinților copiilor mai mici, anunțul întreabă: „Sunteți sigur că copilul dvs. este suficient de mare pentru a utiliza rețelele de socializare? Este timpul să rămâneți în apropierea copiilor noștri și să vă asigurați că nu oferă informații false.

Investigații si asupra Instagram și Facebook

Sloganul este: „Dacă nu aveți vârsta suficientă, rețelele de socializare pot aștepta”.

Un purtător de cuvânt al Garante Privacy a declarat că este prima dată când lansează un anunț care menționează în mod specific o companie. „Am considerat că este important să însoțim blocul pentru utilizatori cu o campanie de informare, astfel încât părinții să poată fi vigilenți cu privire la utilizarea copiilor de către social media.”

Problema verificării vârstei nu se limitează la TikTok, iar Garante Privacy a lansat recent investigații asupra Facebook și Instagram, a adăugat el. „Dar TikTok este important, deoarece este cel mai interesant pentru utilizatorii tineri”, notează politico.eu.