Atenție! Cum sunt păcăliți utilizatorii aplicațiilor ridesharing. Plătești în plus

Atenție! Cum sunt păcăliți utilizatorii aplicațiilor ridesharing. Plătești în plus

S-a inventat noi metode prin care clienții care solicită o mașină prin ridesharing sunt păcăliți și nevoiți să plătească sume extrem de mari pentru curse. Unele chiar neefectuate.

Mulți șoferi de taxi s-au reprofilat pe ridesharing și fac bani mulți prin „țepe” date clienților.  Atunci când un client solicită o mașină, respectivul șofer anulează cursa pe motiv de neprezentare a clientului și se percepe astfel o taxă de 10-15 lei.

La unele dintre companii, Bolt de exemplu, nu ai unde să contești faptul că ai fost înșelat. Că tu te-ai prezentat la locul de întâlnire, dar șoferul nu a venit folosind diverse tertipuri. Ba mai mult a declarat și că ai refuzat cursa.

Alți șoferi te roagă, pe mesaj, sau telefonic, sa renunți tu la cursa și evident ești taxat dacă faci acest lucru.

Ne puteți urmări și pe Google News

O altă țeapă practică este atunci când soliciți o cursă și nu specifici locul de destinație, ci numai locația de preluare. În acest caz, unii soferi, deși au clar specificat locul de întâlnire trag mașina mai departe, spun ca au ajuns și te întreabă telefonic încotro mergi. Dacă nu le convine cursa, distanță, zonă, etc demarează în trombă și notifică că nu te-ai prezentat. Evident că esti taxat și blocat să mai faci altă comanda, cu toate că stai și aștepti în mijlocul străzii.

Mai mult, o tânără a postat recent pe o rețea de socializare faptul că a fost agresată de un șofer de la Bolt după ce i s-a anulat cursa de două ori, iar bărbatul a devenit ulterior agresiv și chiar a bătut-o.

Românii care folosesc taxiul sau firmele de ridesharing sunt sfătuiți să fie precauți și să aleagă cu grijă șoferul alături de care vor să facă o cursă, pentru a preveni situațiile violente sau periculoase. Folosirea altui nume în aplicația de taxi sau a unor numere diferite de înmatriculare (sau chiar apariția altui șofer decât cel din legitimație) pot fi semnale de alarmă și, în cazul unei agresiuni, clienții nu ar putea face o identificare ușoară a agresorului, scrie a1.ro.