Aproape de limita imposibilului: Din Europa la New York, în numai o oră

Aproape de limita imposibilului: Din Europa la New York, în numai o oră

După celebrul avion Concorde, princ are pasagerii ajungeau din Londra până la New York în numai două ore, jurnaliştii de la BBC scriu, astăzi, despre posibilitatea de a face acest traseu în numai o oră, la bordul unui tren.

Dacă pasagerii avioanelor Concorde se refereau la această tehnologie, care le permitea cel mai scurt voiaj din istorie între Europa şi SUA, ca la o adevărată "maşină a timpului", acum, ambiţia inginerilor este de a sparge acest record, la bordul unui tren.

O idee futuristă invită pasagerii la o călătorie la bordul unui tren care va rula cu aproape 4.000 de kilometri/oră, chiar 6.500 km/h. Aceasta viteză incredibilă se va realiza în tuneluri speciale, unde se va folosi tehnologia vacuum. Planurile nu aparţin doar cărţilor de science fiction. În acest moment, echipe din SUA şi China lucrează la această tehnologie ETT (Evacuated Tube Transport) şi se speră ca, în 10 ani, să se creeze desenul primului tren care să parcurgă distanţa dintre Europa şi SUA în numai o oră.

Distanţe estimate:

  • New York - Los Angeles - 45 de minute (3.932 de kilometri)
  • Washington - Beijing - 2 ore (11.157 kilometri)

Puţin cunosc faptul că studiul tehnologiei trenurilor-vacuum a început acum mai bine de 100 de ani, dintr-o curiozitate a inginerului american Robert Goddard. După ce a creat şi a construit prima rachetă alimentată cu combustibil lichid, Goddard a simţit nevoia unei noi provocări şi a început să studieze intens şi să creeze concepte pentru a realiza aceste trenuri de foarte mare viteză. De la aspiraţiile lui Goddard, astăzi, planurile urmăresc aceleaşi principii de bază: în tuneluri aerul este scos complet, iar apoi trenul este "supt" cu putere spre celălalt capăt.

Profesorul de inginerie mecanică Ernst Frankel, de la Institutul Tehnologic din Massachusetts, a confirmat teoria pentru BBC: "Avantajul acestui tub este acela că poţi prinde viteze uriaşe. Tehnologia noastră feroviară are 100 de ani vechime, iar avioanele au devenit tot mai aglomerate, iar timpul pierdut în aeroport şi până la destinaţie este şi el considerabil".

Ne puteți urmări și pe Google News