Conform unui comunicat de presă al  Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), vineri (30 octombrie 2020) reprezintă ultima zi în care persoanele juridice se pot înscrie în programele Rabla Clasic şi Rabla Plus. Aşa cum ştiu mulţi şoferi din România, Programul Rabla 2020 a început la 17 martie şi a beneficiat de un buget în valoare de 405 milioane de lei.

A fost cea mai mare sumă alocată programului de la implementarea acestuia până în prezent. În acest context, autorităţile care coordonează Programul Rabla au anticipat că vor exista aproximativ 60.000 de beneficiari. Practic, va fi cel mai ridicat număr din ultimii 15 ani.

Rabla Plus a început la 25 martie

De asemenea, despre Programul Rabla Plus trebuie spus că a început la data de 25 martie 2020. Cei care au aplicat la acesta au aflat că au posibilitatea de a-şi cumpăra o maşină 100% electrică sau electrică hibrid plug-in.

Ca o noutate, oficialii care gestionează Programul Rabla s-au gândit să aducă un plus important, pentru prima dată de când a fost lansat. Astfel, cunoscutul program eco permite cetăţenilor să îşi cumpere nu doar maşini, ci şi motociclete electrice.

Nu mai este de mult timp o noutate faptul că, încă de la înfiinţare, Programul Rabla şi-a dovedit din plin eficienţa. Cel puţin 600.000 de autovehicule au fost scoase din uz şi 550.000 de autovehicule noi au fost achiziţionate în România. Cel puţin asta arată statistica pusă la dispoziţie de Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP).

Mai multe maşini ecologice vândute

În acest context, nu mai este de mirare că vânzările de maşini ecologice au crescut în România cu 8,56% în primele nouă luni, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Asta înseamnă că au fost vândute 5.389 de unităţi, conform unui calcul făcut de  Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).

Asta s-a întâmplat în condiţiile în care, la 30 septembrie 2020, ponderea autoturismelor electrice şi hibride noi în totalul pieţei auto locale era de 6,4%. Ca o comparaţie, în perioada similară din 2019, aceasta a fost 4,1%.

„În intervalul ianuarie – septembrie 2020, cele mai multe achiziţii au fost consemnate la categoria autoturismelor hibride, respectiv 3.427 de unităţi, în scădere cu 8,2%, în comparaţie cu primele nouă luni din anul precedent. De asemenea, vânzările de autoturisme electrice au înregistrat un salt de 40,8%, până la 1.407 de exemplare, în timp de modelele plug-in au fost în număr de 555 de unităţi, mai multe cu 141,3%, raportat la perioada de referinţă”, arată Agerpres.