Eforie Nord. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a suspendat activitatea unui hotel din Eforie Nord după ce un turist a suferit o intoxicație alimentară.
Multiple încălcări ale normelor de igienă
Incidentul a fost raportat de către un consumator care a fost internat în spital, având simptome asociate cu consumul de alimente improprii, provenite de la unitatea respectivă.
ANPC a precizat că afecțiunea acuzată de consumator a fost menționată și pe biletul de ieșire din spital, pus la dispoziție în urma investigațiilor medicale realizate din această cauză.
Potrivit unui comunicat ANPC, inspecția făcută la hotel a scos la iveală multiple încălcări ale normelor de igienă și siguranță alimentară. Printre problemele identificate se numără utilizarea de produse alimentare expirate, depozitarea necorespunzătoare a alimentelor și menținerea unui mediu neigienic în bucătărie. De asemenea, frigiderele erau necurățate, iar ustensilele de bucătărie erau improprii.
În plus, spațiile de cazare aveau numeroase deficiențe, cu dușuri oxidate, garnituri mucegăite și saltele cu protecție lipsă. În zonele fără balcon erau depozitate materiale nesigure, iar camerele nu dispuneau de informații necesare pentru turiști.
ANPC a dispus suspendarea activității hotelului
ANPC a aplicat o amendă de 25.000 lei hotelului și a dispus suspendarea temporară a serviciilor până la corectarea problemelor. De asemenea, turiștii cazați au fost relocați pe cheltuiala hotelului.
Unitatea amendată, clasificată la 3 și 4 stele și operând în circuit închis, avea un contract cu Casa de Pensii, pentru servicii de cazare și tratament.
ANPC a notificat Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului despre situație, solicitând revizuirea clasificării hotelului. Autoritățile continuă să monitorizeze situația și să asigure conformitatea cu reglementările în domeniu.