Multe firme private oferă pacienţilor posibilitatea să primească rezultatele analizelor pe e-mail sau să le acceseze pe anumite site-uri.
Ca să uşureze comunicarea cu pacienţii, firmele private folosesc internetul pentru a-i ajuta să aibă acces la rezultatul unor analize. Trimiterea rezultatelor analizelor pe e-mail a devenit o practică în multe laboratoare de analize din ţară. Astfel, pacientul nu mai bate drumul până la respectiva clinică medicală doar pentru a lua nişte hârtii. În plus, şi SMS-urile câştigă teren în comunicarea medic-pacient. Prin telefonul mobil, pacienţilor li se amineşte că au de făcut vizita anuală ori că au programare la medic a doua zi. Rezultate electronice şi remainder prin telefon Laboratoarele de analize Synevo au adoptat astfel de strategii moderne, la fel şi clinicile private MedLife şi Romar. „Dacă nu au timp să se întoarcă la noi la clinică pentru rezultate, pacienţii pot solicita buletinele de analiză prin e-mail, iar cei de la recepţie le trimit“, spune Mihaela Barbu, marketing director la Synevo. Opţiunea de primire a rezultatelor pe e-mail este valabilă şi în toate clinicile Romar din ţară, însă doar la cererea pacienţilor.
„Trimitem pe e-mail numai dacă pacientul se prezintă la clinică şi îşi lasă adresa de e-mail, pentru a proteja informaţiile. De regulă însă, trimitem rezultatele pe e-mail doar medicilor care ne trimit pacienţi. Pe viitor, intenţionăm să facem un sistem informatic mai sigur, astfel încât această practică să devină obişnuită“, spune Dana Zwecker, marketing manager Romar.
În schimb, pacienţilor Romar li se reaminteşte telefonic, cu o zi înainte de vizita la doctor, că au programare. Sistemul anunţurilor prin SMS este folosit de mult timp şi în clinicile Medicover din ţară. Cod unic de acces L
a Clinica MedLife, pacienţii pot afla rezultatul analizelor direct de pe site. „În momentul recoltării probelor de sânge, pacientul primeşte un cod unic de identificare. Cu ajutorul acestuia, îşi poate accesa situaţia analizelor, fiind anunţat prin SMS că datele sunt disponibile“, explică Ciprian Ciobanu, director MedLife. Tot prin SMS, pacienţii sunt anunţaţi cu o zi înainte că au programare la medic, având posibilitatea de a-şi confirma sau nu prezenţa. SMS-urile pot fi înlocuite de scrisorile tradiţionale în cabinetele stomatologilor. „În cazul bolilor parodontale este necesară o evaluare periodică de care pacientul nu-şi aduce aminte mereu. Noi îi amintim când este momentul să revină la doctor fie prin cărţi poştale, scrisori sau prin telefon“, menţionează Bogdan Bader, stomatolog. Clinica oferă şi opţiunea trimiterii radiografiilor pe e-mail.
„Pacienţii le pot stoca într-un dosar cu istoria medicală. Radiografiile pe suport electronic au avantajul că pot fi trimise în orice colţ al lumii, dacă un alt medic are nevoie de ele. Am avut odată un pacient din SUA pentru care în jumătate de oră am primit tot dosarul dentar“, subliniază doctorul. EFICIENŢĂ „Noul sistem m-a scutit de un drum costisitor“ Mariana şi-a făcut de curând analize la clinica Medlife şi a accesat noul sistem care permite aflarea rezultatului analizelor pe site-ul clinicii. „Nu sunt din Bucureşti, iar posibilitatea de a accesa analiza prin internat m-a scutit de un drum costisitor. Pe baza codului primit la recoltarea analizelor şi a CNP-ului meu am intrat pe site-ul clinicii şi mi-am tipărit analizele, pe care le-am dus apoi medicului meu“, povesteşte tânăra de 30 de ani.