Portavionul „Amiral Kuznețov”, singura navă de acest tip din Marina Rusă, nu și-a reluat activitățile pe mare de la deplasarea sa în largul coastelor  Siriei, în 2016.

De atunci, a fost imobilizat pentru a fi supus unei operațiuni de masive de mentenanță, întreținere și modernizare, în cadrul unui controversat șantier al cărui deviz a fost estimat inițial la 300 de milioane de euro.

În mod normal, acest portavion ar fi trebuit să revină pe mare în acest an.  Dar soarta a decis altfel, în ciuda voinței lui Putin. În octombrie 2018, o întrerupere a curentului electric a provocat scufundarea unui doc plutitor (PD-50, în care se afla nava) și căderea unei macarale pe o parte din puntea de zbor a navei, care tocmai fusese reparată, lăsând acolo o gaură de patru metri pe cinci, scrie Opex 360.

De notat că furnizorul de energie electrică al șantierului naval din Murmansk, PJSC Rossetti, a asigurat că nu a detectat nicio defecțiune în rețeaua sa în momentul incidentului …

Dorel a lovit…

Apoi, anul trecut, un incendiu a izbucnit la bordul lui „Amiral Kuznețov”  în timpul unor lucrări de sudură, efectuate lângă o cală unde exista combustibil.

Întrucât pompierilor le-au trebuit 24 de ore pentru a ajunge să stăpânească flăcările, se credea că portavionul va fi pierdut iremediabil. Sau cel puțin că nu se va mai întoarce pe mare prea curând, mai ales că temperaturile ridicate ar fi putut să afecteze integritatea structurilor sale.

În cele din urmă, în luna august,  Alexei Rahmanov, CEO al conglomeratului United Shipbuilding Corporation (USC), a asigurat , potrivit agenției Tass,  că pagubele cauzate navei de incendiu au fost mult mai puțin grave decât s-ar putea crede.

„Am calculat costul reparațiilor. Bugetul total se încadrează între 300 și 350 de milioane de ruble (3,4- 4 milioane de euro). Suntem norocoși că incendiul nu a afectat nimic semnificativ. Nu există niciun motiv să credem că accidentul va afecta oricum finalizarea revizuirii portavionului „Amiral Kuznețov”, a spus executivul rus.

Cu toate acestea, un aviz de contract publicat cu câteva săptămâni mai devreme de șantierul naval Zviozdocikaia, responsabil cu lucrările, sugerase că portavionul rus ar putea reveni pe mare în câteva luni.

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE