Amenzi usturătoare pentru șoferii care staționează pe prima bandă

Amenzi usturătoare pentru șoferii care staționează pe prima bandă

Edilii Capitalei vor ca pe principalele bulevarde să nu mai fi e mașini parcate, iar în zonele amenajate să se implementeze un sistem de taxare automat. Un calcul făcut de EVZ arată că noua măsura va duce la amendarea a opt șoferi, din nouă, în fiecare zi.

Parcarea mașinilor pe prima bandă sau în locuri special amenajate, fără achitarea taxei, nu va mai fi posibilă pe viitor. Edilul-șef al Capitalei, Sorin Oprescu, și directorii din cadrul Municipalității au semnat un proiect de hotărâre care prevede elaborarea unei strategii pe baza căreia să se stabilească unde se vor monta parcometre, bariere și se vor trasa noi locuri de parcare. Edilii și-au motivat gestul lansării acestei măsuri prin numărul mare de ma șini din Capitală. „În urma dezvo l t ă r i i economice a Bucureștiului, n u m ă r u l mașinilor a crescut ajungând la 1,5 milioane. În prezent, mașinile sunt parcate de către proprietari pe spațiile verzi, în locuri neamenajate sau pe prima bandă, punând în pericol circulația din București prin obturarea arterelor importante, în zone cu trafic intens”, susțin consilierii generali.

Nu sunt parcări, dar pun sancțiuni

Contactați de reporterii EVZ, aleșii generali au explicat că s-a discutat implementarea acestei măsuri în cadrul Comisiei Juridice a Consiliului General, iar acum urmează ca ea să fie analizată și de Comisia Economică pentru a se stabili amenda în cazul celor care vor parca pe prima bandă pe arterele principale. În opinia acestora, sancțiunea va fi de câteva sute de lei. Edilii au decis să ia aceste măsuri chiar dacă știu că nu există locuri de parcare suficiente și, practic, șoferii nu au unde să lase mașina, potrivit documentului citat. EVZ a calculat câte locuri de parcare sunt în Capitală: 172.675. Un calcul simplu arată că în prezent există aproximativ un loc la fiecare nouă mașini existente pe străzile Capitalei.

Ne puteți urmări și pe Google News

Cum a ajuns Bucureștiul codașul Europei. Peste tot există sistem de parcare eficient

În timp ce în Capitală nu există sistem de parcare eficent, în orașe precum Sibiu, Timișoara, Brașov se controlează fiecare loc de parcare public. Astfel, dacă în București banii sunt strânși de către angajați ai Administrației Străzilor, instituție care nu are un sistem de control online- pentru a stabili câți bani se încasează, la Sibiu se plătește parcarea prin SMS, iar în unele zone s-au montat parcometre. Același sistem este folosit și la Brașov, și la Timișoara, prețul unei ore de parcare fiind între 0,6 lei și 2 lei, în funcție de zonă. De exemplu, în Timișoara, orașul a fost împărțit astfel: zona verde (denumită și zona zero), zona roșie sau I, zona galbenă sau II, zona albastră sau III. Aleșii locali au stabilit tarife diferite de parcare în cazul fiecărei zone: 3 lei în zona verde, iar mai apoi 1,5 lei, un leu și 0,5 lei pe oră.

Care sunt sancțiunile în marile Capitale europene

● Londra

Nu se poate parca pe stradă. Dacă încalci regula, ești amendat, iar sancțiunea achitată în termen de două săptămâni este redusă. Primăria aplică două tipuri de amenzi, una de 70 de lire și una de 50 de lire sterline. Cei care nu le achită, riscă dosar penal.

● Paris

Sunt 300 de parcări publice şi private, care totalizează 70.000 de locuri. Sistemul de taxare este bine pus la punct. Printrun sistem wireless, șoferii sunt informați pe telefonul mobil sau pe GPS- dacă există sau nu locuri și unde. Acest sistem a fost introdus şi în Germania, Elveţia, Italia, Marea Britanie şi Spania. O oră de parcare costă aproximativ 3 euro.

● Viena

În Capitala Austriei, o jumătate de oră costă un euro, iar în multe zone parcarea este limitatămaximum două ore. Șoferii sunt obligați să aibă pe parbriz tichete, care sunt diferite la culoare- în funcție de perioada de staționare.

● Budapesta

În capitala Ungariei se trimite un mesaj cu numărul de înmatriculare şi numărul locului de parcare. Se aşteaptă răspunsul, care conține momentul de începere al parcării şi tariful orar, la care se adaugă un comision de 75 de forinţi. Înainte de a pleca, se trimite un alt mesaj cu cuvântul STOP. Se primește un alt mesaj cu perioada și taxa care trebuie achitată.