Amendă fără precedent primită de un colos economic. Care au fost acuzațiile

Veniturile totale obținute de ONG-uri au fost de peste 21 miliarde de lei la finalul anului 2022. Sursa Foto: Facebook

Pentru încălcarea unor reguli elementare, o mare companie a fost sancționată cu o amendă de zeci de milioane de euro.

Retailerul suedez de îmbrăcăminte Hennes & Mauritz AB (H&M) s-a ales cu o amendă uriașă. Autoritățile din Germania le-au tăiat suedezilor o chitanță în valoare de 35,3 milioane de euro. Este vorba mai exact despre Autoritatea pentru Protecţia Datelor din Germania, după ce managerii de la H&M au colectat date referitoare la viaţa privată a angajaţilor, conform Agerpres.

Activitatea de monitorizare a vizat mai multe sute de angajaţi de la un centru de servicii din Nurnberg. Începând din anul 2014, managerii  H&M de la acest centru au strâns informaţii care aveau legătură cu viaţa privată a angajaţilor. Datele strânse făceau referire la diagnostice medicale, probleme de familie şi convingeri religioase.

Aceste informaţii erau înregistrate şi stocate digital într-un sistem care putea fi accesat de 50 de manageri din întreaga companie, a precizat miercuri comisarul pentru protecţia datelor şi libertatea informaţiei din Hamburg.

„Acest caz demonstrează un dispreţ grav faţă de normele privind protecţia datelor”, a declarat Johannes Caspar, preşedintele autorităţii din Hamburg. El a explicat și de ce amenda aplicată companiei este una de asemenea proporții. „Este justificat şi ar trebui să descurajeze companiile să încalce viaţa privată a angajaţilor”, a mai afirmat oficialul.

La rândul său, reprezentanții colosului comercial H&M au admis că au existat unele „deficienţe la centrul de servicii”. Aceștia au mai adăugat că a luat măsuri pentru a corecta această situaţie care îi pune într-o lumin proastă și pe ei, dar și pe angajați. Grupul suedez şi-a cerut scuze faţă de salariații afectați.

O sancțiune fără precedent

Amenda aplicată H&M este cea mai mare anunţată până acum în Germania, în conformitate cu regulamentul GDPR. Germania este principala piaţă a companiei Hennes & Mauritz.

Grupul suedez are şapte branduri: H&M, COS & Other Stories, Monki, Weekday, Arket şi H&M Home.

Primele magazine H&M din România au fost inaugurate în primăvara anului 2011. Compania H&M (Hennes & Mauritz) a fost înfiinţată în 1947, în Vasterls,