Alt tren prins de Polonia. Italia o curtează cu un nou tanc de combat

Alt tren prins de Polonia. Italia o curtează cu un nou tanc de combat

În timp ce la București modernizarea armatei nu iese din sertare, Varșovia profită de orice oportunitate oferită de țări cu tehnologie militară de vârf.

Italia este și o mare o țară industrial, cu know-how în multe domenii, de la aeronautică la automobile, trecând pe lângă sectorul spatial (cu lansatorul Vega, de exemplu) și construcția navală. Și, din punct de vedere al apărării, industria italiană știe să fie inovatoare și performantă.

Cu toate acestea, Italia s-a simțit exclusă din proiectele „Sistemul de luptă aeriană al viitorului” (SCAF) și MGCS  (Main Ground Combat System, viitoarele tancuri de luptă), lansate de Franța în cooperare cu Germania.

De aici și apropierea Italiei de Marea Britanie în cadrul proiectului de avioane de luptă Tempest, pentru care filiala britanică a grupului italian Leonardo ocupă un loc bun.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Acordul privind o nouă aeronavă de luptă europeană între Germania și Franța îi lasă pe toți ceilalți pe margine și, singura altă țară cu capacitate industrială egală fiind Italia, acordul este clar împotriva acesteia”, și-a declarat nemulțumirea Guido Crosetto, președintele Federației companiilor italiene pentru industria aerospațială, de apărare și securitate (AIAD), într-un interviu acordat  Defense News.

În ceea ce privește proiectul MGCS, condus sub responsabilitatea Germaniei, Roma și-a exprimat interesul în mai multe rânduri. Dar, atât pentru Berlin, cât și pentru Paris, nu se pune problema integrării de noi parteneri în acest proiect, în timp ce pentru Spania s-a făcut o excepție pentru SCAF.

În iunie, răspunzând unui parlamentar, Giulio Calvisi, secretarul de stat italian pentru apărare, a reamintit încă o dată că Italia a acordat întotdeauna „cea mai mare atenție” proiectului MGCS, încercând în același timp să „profite de o oportunitate credibilă ” pentru a slăbi tandemul franco-german. Și pentru a evoca o „posibilă deschidere” din partea Berlinului.