Ceea ce așa-zisele teorii ale conspirației susțin de multă vreme, și anume că rețelele 5G reprezintă un pericol mortal, recunosc acum și experții unui consiliu știibțific din SUA.
E drept, există o diferență. Conspiraționiștii susțin că rețelele 5G afectează grav organismul uman, în timp ce experții afirmă că pericolul vine din altă parte.
Potrivit Comisiei Tehnice Radio pentru Aeronautică (RTCA), organism consultativ de pe lângă Administrația Federală a Aviației (FAA) din America, operațiunile 5G pe această frecvență ar putea interfera cu altimetrele radar ale avioanelor - care utilizează frecvențe de la 4,2 la 4,4 GHz.
Altimetrele radar măsoară înălțimea la care se află aeronava deasupra solului, precum și riscurile potențiale, cum ar fi munții sau clădirile.
Cum acestor rețele le este permisă utilizarea frecvență de la 3,7 la 3,98 GHz, documentele publicate de RTCA avertizat că 5G ar putea fi un „risc major” pentru aeronave.
Nu sunt excluse catastrofele
Raportul afirmă clar că 5G ar putea avea impact serios asupra aeronavelor atât în SUA, cât și în întreaga lume, cu potențiale „eșecuri catastrofale care să conducă la multiple decese, în absența atenuărilor adecvate”.
„Rezultatele prezentate în acest raport relevă un risc major ca sistemele de telecomunicații 5G din banda 3,7-3,98 GHz să provoace interferențe dăunătoare altimetrelor radar pe toate tipurile de aeronave civile - inclusiv avioane de transport comercial; afaceri".
„Defecțiunile acestor senzori pot duce, prin urmare, la incidente cu rezultate catastrofale”, susține în continuare raportul emis de Comisia Tehnică Radio pentru Aeronautică (RTCA).
Experții susțin că sunt necesare mai multe cercetări în acest domeniu, atât din industria aviației, cât și din cea a rețelelor mobile.
Terry McVenes, președinte și CEO al RTCA, a declarat: „Suntem încântați să transmitem aceste informații tehnice către FCC, care oferă o evaluare cantitativă a performanței altimetrului radar în timpul interferenței cu emisiile așteptate de 5G utilizate de industria mobilă fără fir.
„O înțelegere aprofundată a riscurilor asociate acestei interferențe și a impactului asupra siguranței aviației va fi vitală pentru regulatorilor de aviație, cât și pemtru cei dintelecomunicații, pentru a se asigura că sistemele de aviație esențiale în materie de siguranță vor continua să fie protejate în scopul de a asigura siguranța publică.
În ciuda unor astfel de averismente, China a lansat deja pe orbită un satelit despre care pretinde că este primul 6G din lume. Potrivit chinezilor, rețelele 6G sunt de până la 100 de ori mai rapide decât cele 5G.