Alertă în educație! 25.000 de profesori ajung pe drumuri!
- Laurențiu Teodorescu
- 24 octombrie 2019, 16:50
Reacție din partea Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ după anunțul privind reducerea numărului de ore la școală.
FSLI susține, într-un comunicat de presă, că această măsură va aduce beneficii doar elevilor, dar asta cu preţul concedierii unui număr de aproximativ 25.000 de cadre didactice! Sindicaliștii din învățământ consideră propunerea de a reduce numărul de ore pentru copii poate fi utilă numai dacă este însoţită de alte măsuri complementare.
Printre soluțiile oferite de FSLI, regăsim creşterea numărului de clase şi implementarea la nivel naţional a unui program „Şcoală după şcoală”. În caz contrar, avertizează FSLI, se poate ajunge la un conflict de amploare în învăţământ!
„Modificarea de către Senatul României a art. 66 din Legea Educaţiei Naţionale, în sensul reducerii numărului de ore din planurile cadru pentru învăţământul preuniversitar, este o măsură care, aparent, va aduce beneficii elevilor, dar cu preţul concedierii a aproximativ 25.000 de cadre didactice”, se menționează în comunicatul FSLI.
Sindicaliștii din învățământ atrag atenția că, deşi scăderea numărului de ore a fost prezentată ca o măsură benefică, fiindcă elevii ar urma să stea mai puţin la şcoală, în realitate ei vor fi afectaţi, la fel cum vor fi afectate și numeroase cadre didactice. Specialiştii susțin că este în avantajul elevilor să petreacă mai mult timp la şcoală, dar programa trebuie gândită asltfel încât acest timp să nu fie o corvoadă pentru elevi, ci o perioadă utilă şi lipsită de stres.
În context, sindicaliștii vorbesc despre implementarea programului „Şcoală după şcoală”, de care să beneficieze toţi elevii, precum și introducerea programului gratuit „O masă caldă”. „Aceste măsuri sunt absolut necesare şi pentru a putea asigura posturi pentru cele aproximativ 25.000 de cadre didactice afectate de reducerea numărului de ore”.
Plenul Senatului, în calitate de Cameră decizională, a adoptat luni un proiect legislativ care vizează reglementarea numărului de ore la școală, în funcţie de vârsta elevilor.