Președintele în funcție al Turciei, Recep Tayyip Erdogan, și principalul candidat al opoziției, Kemal Kiliçdaroglu, organizează mitinguri electorale în toată țara.
Cu 12 zile înainte de alegerile din 14 mai, cei doi candidați principali la președinție traversează Turcia pentru a-și impulsiona susținătorii și a-i convinge pe numeroșii indeciși. Președintele Recep Tayyip Erdogan, candidat pentru al treilea mandat consecutiv, s-a aflat în capitala Ankara duminică, 30 aprilie. A apărut cu cearcăne, dar în formă bună, după ce a fost nevoit să-și suspende campania din cauza gripei la stomac.
Sănătatea președintelui în vârstă de 69 de ani, nevoit să întrerupă o intervenție televizată în direct pe 25 aprilie, a fost subiectul speculațiilor săptămâna trecută.
„Sub conducerea lui Kemal Kiliçdaroglu, candidatul coaliției de opoziție și a acoliților săi, CHP Partidul Popular Republican, Stânga Republicană și Naționalistă a devenit vârful de lance al organizațiilor de oameni marginalizați, apărători LGBT, globaliști și cei care încearcă să stârnească sectarismul”, a lansat el în faţa susţinătorilor săi care au venit să-l asculte în Grădina Neamului.
Alegeri în Turcia
Candidatul „mesei celor șase”, Kemal Kiliçdaroglu, a mers la Izmir, un bastion al partidului său, CHP. „Cinci milioane trei sute de mii de tineri vor merge pentru prima dată la vot pentru a vota. Ei vor putea să le spună copiilor lor: ”Am fost la vot și am răsturnat un regim autoritar”, a lansat el pe scenă, însoțit de liderii celorlalte cinci partide din coaliție și de primarii Istanbulului și al Ankarei.
Nu este planificată nicio dezbatere televizată între candidați și fiecare mobilizează instrumentele de care dispune. Erdogan evidențiază dezvoltarea industriei de apărare, prezentată în cadrul evenimentelor festivalului public larg Teknofest, de la Istanbul, din 27 aprilie până în 1 mai. El a mai raportat duminică că serviciile sale de informații l-au „neutralizat” pe liderul organizației Stat Islamic din nordul Siriei. Între timp, Kiliçdaroglu a investit în rețelele sociale, unde publică scurte videoclipuri tematice despre cele mai arzătoare probleme ale societății. (Rador)