AJUTOARELE pentru ÎNCĂLZIREA LOCUINŢEI calculate în NOIEMBRIE

AJUTOARELE pentru ÎNCĂLZIREA LOCUINŢEI calculate în NOIEMBRIE

Consumatorii care utilizează energia electrică pentru a-şi încălzi locuinţa beneficiază de ajutoare lunare în sezonul rece, care urmează să fie calculate în luna noiembrie, potrivit unui comunicat al furnizorului de energie CEZ Vânzare, scrie Agerpres.

Ajutorul pentru energie electrică se acordă consumatorilor vulnerabili care nu deţin altă formă de încălzire, precum şi consumatorilor vulnerabili care din motive tehnologice sau economice au fost debranşaţi de la furnizarea energiei termice sau a gazelor naturale şi care au contracte valabile de furnizare a energiei electrice, iar consumul este realizat respectând condiţiile prevăzute în contract.

Pentru încălzirea locuinţei, ajutorul se acordă pe bază de cerere şi declaraţie pe propria răspundere privind componenţa familiei şi veniturile acesteia (conform articolului 10 al Ordonanţei de Urgenţă 70/2011).

“În acest sens, titularul ajutorului are obligaţia de a garanta corectitudinea şi veridicitatea informaţiilor, menţionând corect componenţa familiei, veniturile membrilor acesteia, precum şi bunurile mobile şi imobile deţinute, aşa cum sunt acestea definite în formularul prevăzut. Formularele de cerere şi declaraţie pe propria răspundere sunt puse la dispoziţia solicitanţilor de către primăriile aferente comunei, oraşului sau municipiului în a cărei rază teritorială se află locuinţa de domiciliu. Familiile şi persoanele singure care îndeplinesc condiţiile prevăzute în prezenţa Ordonanţă de Urgenţă depun individual cererile şi declaraţiile pe propria răspundere la primărie până la data de 15 octombrie a fiecărui an, cu posibilitate de prelungire de 15 zile”, precizează reprezentanţii CEZ.

Ne puteți urmări și pe Google News

În situaţia în care consumatorii vulnerabili îndeplinesc condiţiile prevăzute, stabilirea dreptului de primire a ajutorului pentru încălzirea locuinţei se face prin dispoziţia Primarului, după cum urmează: începând cu luna depunerii cererii pentru cei care au depus documentele până la data de 20 a lunii respective; începând cu luna următoare pentru cei care au depus documentele după data de 20 a lunii în curs; începând cu luna depunerii cererii pentru beneficiarii de ajutor social al căror drept de ajutor social este stabilit începând cu acea lună indiferent de data la care a fost depusă cererea.

În vederea stabilirii dreptului, pot fi solicitate de către Primării acte doveditoare care atestă componenţa familiei şi veniturile realizate de membrii acesteia, precum şi acte doveditoare privind locuinţa sau bunurile deţinute de aceştia, inclusiv în alte unităţi administrativ-teritoriale.

Primarii vor transmite furnizorilor de energie electrică, precum şi agenţiilor teritoriale situaţia centralizatoare privind titularii ajutoarelor, venitul net lunar pe membru de familie şi valoarea ajutorului calculată în condiţiile art. 10, a Ordonanţei de Urgenţă 70/2011, atât în scris, cât şi în format electronic.

“Situaţia centralizatoare va conţine şi codul furnizorului, respectiv al clientului. Completarea codului de client CEZ se va face de către reprezentanţii primăriei în baza unei copii a facturii de furnizare a energiei electrice emisă pe numele titularului de ajutor de încălzire, care va fi păstrată la dosarul pentru acordarea ajutorului. Responsabilitatea completării corecte a codului de client CEZ pentru fiecare titular al ajutorului de încălzire revine reprezentanţilor primăriilor. Termenul până la care informaţiile sunt transmise către furnizorul de energie electrică pentru fiecare luna în care se calculează contravaloarea ajutorului de încălzire este prima zi lucrătoare din luna pentru luna anterioară. În cazul în care în prima zi lucrătoare din lună nu se reuşeşte procesarea tuturor cererilor primite pentru luna anterioară, la următoarea raportare se va crea un fişier separat pentru cazurile neprocesate”, se arată în comunicatul companiei.

Furnizorul de energie electrică marchează în sistemul informatic clienţii beneficiari ai ajutorului de încălzire şi întreprinde toate măsurile pentru evitarea deconectării clienţilor beneficiari ai ajutorului de încălzire pentru suma care va fi decontată prin ajutorul de încălzire.

“Menţionăm că pentru beneficiarii de ajutor de încălzire care au tarif CS de tip social, se recomandă modificarea acestui tarif în tarif CR de tip monom cu rezervare şi totodată modificarea valorilor consumului estimat lunar pentru perioada sezonului rece, pentru a beneficia în mod optim de ajutorul acordat. De asemenea, facem precizarea că, în sensul prezenţei ordonanţe de urgenţă nu se consideră locuinţa instituţiile de asistenţă socială sau alte aşezăminte cu caracter social, inclusiv cele înfiinţate şi administrate de cultele religioase cu scop monahal”, au adăugat reprezentanţii CEZ.