Afacerile cu bani publici ale lui Clotilde Armand sunt legate de Autostrada Transilvania

Afacerile cu bani publici ale lui Clotilde Armand sunt legate de Autostrada Transilvania

Contracandidații lui Clotilde Armand la Primăria sectorului 1, dar și foști membrii ai USR care au fost scoși din organizație sau maziliți din posturi au readus în atenție afacerile cu statul ale acesteia.

Clotilde Armand a fost ani de zile manager general la filialele din România a unor mari companii franțuzești, aflate în relații contractuale cu statul român. Evenimentul zilei a publicat câteva anchete despre activitatea și afacerile lui Clotilde Armand, încă din anul 2016, însă în afara unor explicații neconvingătoare ale acesteia, nu s-a întâmplat nimic. Erau indicii temeinice că din derularea unor contracte pentru autostrada Transilvania (Bechtel) autoritățile române au iești în pagubă.

Acum, jurnaliștii de la ancheteonline.ro revin cu niște acuzații foarte puternice, invocând „surse bine informate, unele chiar din interiorul USR”. Aceste surse au declarat pentru ancheteonline.ro că „ Armand Clotilde ar fi un purtător de cuvânt al intereselor grupurilor franceze în România. Sursele au lăsat să se înțeleagă faptul că liderul USR sector ar fi făcut lobby pentru firme franceze pe lângă primarul sectorului 1, în vederea construirii unui spital în București”.

În susținerea acestei acuzații se prezintă faptul că, anul trecut, unii consilieri locali au afirmat, că, în plină ședință de consiliu local,  Clotilde Armand i-ar fi reproșat primarului Dan Tudorache faptul că nu adus investitorii francezi, pe care ea i-a recomandat, pentru construirea unui spital metropolitan în sectorul 1.

Ne puteți urmări și pe Google News

Este reamintită și cea mai rău-mirositoare afacere în care a fost fost implicată și Clotilde Armand, în calitate de manager al unei companii franceze care a încasat o grămadă de bani de la statul român pe consultanță și organizare de șantier. Pentru acest lucru, lidera USR ar fi trebuit ca măcar moral să facă un pas în spate.

„Cea mai controversată poziție pe care Clotilde a avut-o a fost cea de manager general la Egis, companie care a căpușat statul roman cu 50 de milioane de euro din contractul cu Bechtel pentru realizarea autostrăzii Trasilvania. Aici, banii au intrat, între 2012 și 2016, în conturile Egis, exact în perioada în care Clotilde Armand era manager general. Contractul pentru supervizarea lucrărilor la această autostradă a fost acordat fără licitație și trebuia să înceteze odată cu rezilierea contractului cu firma americană, Bechtel”, scrie ancheteonline.ro. Și alte site-uri de presă au preluat informațiile despre competențele uimitoare ale candidatei cu dublă cetățenie la funcția de primar al Sectorului 1.

Ce a descoperit Evenimentul zilei în urmă cu 4 ani

Când, în 2016, Clotilde Armand a fost întrebată de activitatea ei în cadrul companiei franceze Egis, filiala România, ea a susținut că firma unde e director general, Egis România, încasează bani pentru că supervizează lucrările la Autostrada Transilvania. Din 415 kilometri, cât ar fi trebuit să aibă drumul, se contruiesc 8,7 kilometri şi abia 52 sunt gata.

Evenimentul zilei, prin jurnalista Antoaneta Etveș, a arătat cu documente că firma Egis România, la care director general este Clotide Armand, decontează la mijlocul fiecărei luni facturi de milioane de lei pentru supervizarea lucrărilor de construcţie a autostrăzii Braşov- Cluj-Borş, cunoscută ca autostrada „Bechtel”.

Ideea centrală a acestei dezvăluiri este că statul român plătește în continuarea firma de consultanță/supervizare, deși autostrada Transilvania este un proiect abandonat de ani de zile, în mare parte!

Acum, Clotilde Armand susţine că banii încasaţi de Egis România sunt luaţi „pentru că sute de ingineri au muncit 14 ani pe şantierul autostrăzii care nu este gata nici acum”. Cifrele oficiale arată cât s-a muncit: 52 km autostradă finalizați dintr-un total 415, sunt în lucru aproximativ 8,7 km de autostradă, se face proiectare pe anumite porțiuni din sectorul Târgu Mureș- Câmpia Turzii, iar Suplacu de Barcău-Borș este un șantier abandonat din anul 2011.

Clotilde Armand a răspuns pe pagina sa de Facebook, unde a scris că preţul primit de Egis a fost proporţional cu munca depusă în aceşti 14 ani, potrivit contractului, pe baza foilor de pontaj.

Potrivit contractului încheiat în 2004, Egis ar trebui să se ocupe de supervizarea proiectării, supervizarea echipelor pe șantier, și gestionarea problemelor după o reziliere cum a fost cu Bechtel, pentru a conserva șantierul și a pregăti noi licitații, susţine Armand.

Adică, bani mulți încasați în 14 ani pentru finalizarea a doar 52 de kilometri, din care 8,7 erau încă în lucru în 2017. Ultimii 1.000 de metri din autostrada Transilvania au fost inauguraţi la sfârșitul anului 2010. Anul următor, constructorul Bechtel a oprit lucrările pe motiv că CNADNR nu plătește facturile pentru lucrările efectuate.

Din datele CNAIR, prezentate de EVZ pe data de 25 ianuarie 2017, în perioada 2012- 2016, francezii de la Egis au depus facturi în valoare de aproximativ 100 de milioane de lei pentru supervizarea lucrărilor de construcție pentru autostrada Brașov-Cluj- Borș, conform contractului nr. 2562 semnat în 30 august 2004.

Clotilde Armand era director general Egis din septembrie 2013.