Un pilot român cu 21.000 ore de zbor descrie experiența sa cu aeroportul Haneda

Un pilot român cu 21.000 ore de zbor descrie experiența sa cu aeroportul Haneda Aeroportul Haneda. Sursa Foto- Dreamstime

Un incendiu a izbucnit într-un avion de pasageri pe pista aeroportului Haneda din Tokyo, Japonia. Nici nu a început bine anul că deja a fost un cutremur de 7,6 grade Richter, iar azi două avioane s-au ciocnit. La bordul avionului de pasageri, toți cei 380 de oameni au fost evacuați. Aeronava s-a ciocnit cu un avion al Gărzii de Coastă. Toți cei cinci membri ai echipajului au murit.

Dumitru Oprisiu, singurul căpitan român care a pilotat pe Boeing 787, și care are 21,000 ore de zbor,  a scris pe pagina sa de Facebook despre Haneda, cel mai mare aeroport din Japonia, al patrulea ca mărime în lume ca trafic.

Pe acest aeroport sunt efectuate zilnic 700 de zboruri și se deplasează 80 milioane de pasageri.

Oprisiu scrie că deseori a zburat spre aeroportul Haneda, penultima sa cursă din carieră fiind în februarie 2017.

Ne puteți urmări și pe Google News

Aeroportul Haneda poate să fie periculos

Este considerat drept cel mai bine dotat aeroport pe plan infrastructural, având radiocomunicații de ultimă generație. Dar nu este ușor pentru nicio aeronavă să aterizeze pe pista aeroportului respectiv, din cauza aglomerației, condiților meteo nefavorabile (taifun) și cutremure.

El personal s-a confruntat cu o situații limită, când zonele Haneda și Narita erau închise pe durata taifunului. Avioanele din toată lumea, din Austrialia și dinspre Europa, riscau să aterizeze târziu.

Erau atâtea aeronave în zilele normale, care erau aglomerate, încât că  „pe ecranul TCAS ului nu mai puteai distinge care aeronava este deasupra,  care dedesubtul tau. Nu odata TCAS ul ne avertiza ca ne apropiem periculos de o alta aeronava . La fiecare 2-3 minute iti schimba pista pe care- ti autoriza apropierea”.

Avion japonez tematic, decolând de pe Haneda. Sursa Foto- Dreamstime

Personalul aeroportului este profesionist

Noaptea, pista este împânzită de proiectoare și lămpi roșii de anticoliziune.

Dumitru Oprisiu descrie atmosfera de la Haneda pe pagina sa de socializare, că acolo se află cei mai suprasolicitați controlori din lume, dar și că sunt „foarte buni profesioniști (...). Neprevăzutul se află la tot pasul”.

„Totusi , ce am putea face , ar fi sa exprimam simpatia pentru defuncti , recunostinta Divinului pentru cei crutati de aceasta trista intamplare si admiratia pentru intreg echipajul , mai ales cel de cabina , pentru modul cum au actionat cu inalt professionalism , astfel ca nici una dintre cele 379 persoane evacuate nu a avut de suferit , deasemenea profesionalismul echipelor de salvare de la sol . O performanta magnifica , un exemplu care ar trebui studiat in cadrul programelor de pregatire a tuturor celor raspunzatori de siguranta zborului”.

Pe 1 ianuarie 2024, Japonia a fost lovită de un cutremur de 7,6 grade Richter, rezultând un bilanț cu 57 morți și multe victime aflate sub dărâmături, la temperaturi de 0 grade Celsius.  În prima zi a anului, arhipelagul nipon a fost lovit de două cutremure puternice de 4,7 respectiv 7,5 grade pe scara Richter. La nici 10 minute distanță de cel de-al doilea seism a avut loc și prima replică, de 6,2 grade. Drept urmare, autoritățile nipone au emis o alertă de tsunami.