„Marea bătălie, în prezent, nu se mai dă, în principal, pentru tehnologii ci pentru băncile de date personale. În lumea post-comunistă, este mai dificil să vinzi decât să produci.  De aceea, este important să ai acces la bănci de date pentru a trimite mesaje calibrate pe profiluri de personalitate. Pentru a mări șansă de a vinde un produs – electoral, comercial, artistic. Marketingul actual nu se mai bazează pe o publicitate nediscriminatorie, distribuită exclusiv prin televiziuni și presă scrisă, ci introduce vectori de social media, cu mesaje adresate unor categorii bine definite în prealabil. Categorii sau persoane „bine definite în prealabil” presupun insă accesul la date personale.

Drama de la Caracal a readus în discuție activitatea STS, legată de sistemul unic de urgentă 112 după ce fusese pus în discuție rolul său în alegerile europarlamentare prin neclaritătile privitoare la peste un milion de voturi și dispariția unor probe.

Urmează trei rânduri de noi alegeri. Acestea pot fi „câstigate” nu doar prin numărarea voturilor, prin modelul „Stalin” ci și, mai ales, prin pregătirea „corespunzătoare”, prin condiționarea psihologică a votanților. Bibliografie obligatorie – activitatea Cambridge Analytica în campania Brexit dar și filmul cu același titlu.

Și acum întrebarea – de ce o bătălie atât de aprinsă, internă și externă, timp de cinci ani, pentru un contract de upgrade la STS de doar 40 de milioane de euro?  Miza este evident accesul la o imensă bancă de date ce poate „ajută” proiecte economice sau electorale!

Concluzia o trageți singuri…”, a scris pe blogul său Adrian Năstase.

Te-ar putea interesa și: