Adio, școală! Elevii așteaptă implementarea cursurilor pe Youtube! Învățătoare din Oradea: „Se transformă în copii seci”

Adio, școală! Elevii așteaptă implementarea cursurilor pe Youtube! Învățătoare din Oradea: „Se transformă în copii seci”

Perioadele în care răsfoiam manualele școlare va rămâne în curând doar o amintire, cel puțin la această concluzie au ajuns britanicii în urma unui studiu. Era digitalizării duce încet încet spre apariția și dezvoltarea unor cursuri virtuale, astfel încât copiii noștri să nu mai fie nevoiți să treacă prin băncile școlii, ci să se formeze acasă.

Marea majoritate a britanicilor sunt de părere că numărul elevilor și a studenților care vor merge la școli și facultăți tradiționale va scădea considerabil în următorii zece ani, în condițiile în care, de ceva vreme, se tot vorbește, chiar și în România, de o digitalizare a sistemului de învățământ.

Potrivit studiului, mai mult de jumătate din populația Marii Britanii crede că instrumentul primar de studiu va deveni YouTube-ul, iar peste 80% sunt de părere că procesul de studiu va deveni curând „un serviciu cu autoservire”, mai exact ne vom folosi de resursele online gratuite și de cursuri intensive de pe internet pentru a ne forma intelectual.

Maria Lupău, dascăl cu 39 de ani de activitate în spate, a declarat, în exclusivitate pentru Evenimentul Zilei, de ce nu este bine și sănătos să ne expunem copiii de la o vârstă fragedă, la noile tehnologii.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Sistemul de învățământ s-a schimbat considerabil, mai ales în ultimul deceniu, odată cu apariția diferitelor aparate moderne precum calculatoare, laptopuri, telefoane performanțe, dar și a internetului, bineînțeles. Cred că folosirea tehnologiei și a internetului de la o vârstă mult prea fragedă poate duce la lipsa dezvoltării emoționale a copilului.

Simpla prezență a dascălului poate să transmită elevului încredere în sine, în forțele proprii. Altfel, dacă lipsește această aferentație inversă dintre profesor și elev, cel mic va ajunge să se închidă în el. Din momentul în care unui copil nu i se transmit anumite trăiri, el se va transforma într-un copil sec. Se va ajunge, în cele din urmă, la lipsa dezvoltării emoționale, pentru că internetul te transformă în robot până la urmă”, a declarat dascălul.

„Sunt anumite materii care necesită trăiri, iar acolo prezența profesorului sau a învățătorului este primordială. Trebuie să se organizeze și ore în aer liber, în fiecare anotimp, obligatoriu. Elevii nu pot și nu au voie să stea în permanență cu ochii într-un ecran. Ei trebuie să iasă, să facă excursii, cursuri practice. Pe scurt, să iasă din mediul acela static”, a conchis aceasta.