Accident aviatic cu 12 morţi la Tuzla. Numele victimelor, anunţate

Accident aviatic cu 12 morţi la Tuzla. Numele victimelor, anunţate

ACTUALIZAT. Potrivit primelor informaţii, piloţii avionului ar fi executat greşit decolarea, iar numărul persoanelor aflate în carlingă era mai mare decât sarcina maximă. Dezastrul de la Tuzla este cel mai grav accident aviatic produs în ultimii 15 ani în România.

12 militari şi-au pierdut viaţa, iar alţi doi sunt în stare gravă, după ce un avion militar de tip Antonov AN-2 s-a prăbuşit, ieri după-amiază, la doar 100 de metri de pista aerodromului militar din Tuzla, judeţul Constanţa. 11 persoane au murit din cauza incendiului izbucnit imediat după prăbuşirea avionului în apropierea aerodromului din Tuzla. O altă persoană a decedat la Spitalul Militar din Bucureşti.

Avionul militar şi echipajul aparţineau Şcolii de Aplicaţie a Forţelor Aeriene din Boboc, judeţul Buzău, iar paraşutiştii erau de la Centrul Militar de Scafandri din Constanţa, antrenaţi pentru misiuni speciale. Victimele accidentului aviatic de la Tuzla:

Comandorul Nicolae Jianu (49 de ani)

Locotenent-comandor Cătălin Vicenţiu Antoche (34 ani)

Locotenent Lavinia Guiţă (26 ani) - copilotul avionului care s-a prăbuşit la Tuzla

Maistrul militar clasa I Răzvan Rângheţ (43 de ani)

Maistrul militar clasa a II-a Florin Claudiu Cişmaşu (34 de ani)

Maistrul militar clasa a II-a Cătălin Rădoi (36 de ani)

Maistrul militar clasa a III-a Băduţ Papuc (29 de ani)

Fruntaşul Constantin Vlăduţ Sărman (26 de ani)

Fruntaşul Marius Cătălin Chioveanu (22 de ani)

Fruntaşul Cosmin Furtună (28 de ani)

Soldatul Cosmin Florescu (25 de ani)

Locotenentul Liviu Antim (27 de ani) a decedat, azi-noapte, la Spitalul Militar din Capitală.

Căpitanul Daniel Bâlsanu, cel care pilota avionul AN-2, şi maistrul militar clasa a IV-a Marius Nazare sunt internaţi la Spitalul Militar Central din Capitală. Starea lor este stabilă.

Eroare de pilotaj, cauza posibilă a accidentului

Surse apropiate anchetei susţin că accidentul aviatic de la Tuzla a fost provocat de o eroare umană. Astfel, din primele cercetări, se pare că piloţii ar fi efectuat o manevră greşită, unghiul de decolare fiind mai mare de 45 de grade.

În plus, echipajele care s-au deplasat la faţa locului au găsit printre resturile avionului 11 cadavre carbonizate şi trei răniţi grav. Asta în condiţiile în care, potrivit specificaţiilor tehnice, sarcina maximă a unui Antonov An-2 este de 10 persoane, plus trei membri ai echipajului. Răniţi în stare gravă Aceleaşi surse din rândul anchetatorilor susţin că militarul care s-a suit în ultimul moment la bordul avionului era chiar comandorul Nicolae Jianu, comandantul Școlii de Aplicație a Forțelor Aeriene de la Boboc. Jianu se afla pe litoral, în concediu de odihnă, alături de familie. Nu se cunosc deocamdată motivele pentru care comandorul se afla în avionul prăbușit. „Comandorul Jianu, pilot clasa I, instructor de zbor ziua şi noaptea, în toate condiţiile meteorologice, e cel de-al unsprezecelea militar care şi-a pierdut viaţa în catastrofa aeriană. În catastrofa aviatică de la Tuzla şi-au pierdut viaţa şapte militari ai Forţelor Navale şi patru militari din Forţele Aeriene", se arată într-un comunicat al Ministerului Apărării Naţionale.

Cei trei supravieţuitori au fost transportaţi azi-noapte cu elicopterul la Spitalul Militar Central din Capitală. Unul dintre ei a murit însă azi-noapte. El avea arsuri grave pe 80% din corp.

Anchetă militară

Ministrul apărării naţionale, Gabriel Oprea, a anunţat aseară că a trimis la Tuzla o comisie de anchetă pentru a stabili cauzele accidentului. La faţa locului, a venit şi şeful Statului Major al Forţelor Aeriene, generalul Aurel Stanciu.

Potrivit anchetatorilor, ultimul accident grav s-a petrecut la Tuzla prin anii ’70, când opt militari au murit după ce elicopterul Puma în care se aflau s-a prăbuşit. Condoleanţe din partea premierului "Am aflat cu nespus regret despre tragicul accident aviatic produs pe Aerodromul Tuzla, în care mai mulţi militari şi-au pierdut viaţa, iar alţii au fost răniţi în timp ce executau o misiune de zbor pentru antrenamente de paraşutare. Este un preţ dureros acesta pe care îl plătim pentru misiunile de pregătire a apărării patriei şi mă întristează profund că, astăzi, am pierdut bravi apărători ai României, a căror memorie o omagiez", a spus Emil Boc, într-o declaraţie de presă, după accidentul aviatic de la Tuzla.

FIŞA TEHNICĂ

Sarcina maximă a avionului Antonov AN-2, 13 persoane

Avionul de tip Antonov AN-2, cunoscut fiind cel mai mare avion de transport biplan, a fost proiectat pentru diverse întrebuinţări. Potrivit siteului Ministerului Apărării Naţionale, prototipul a zburat la 31 august 1947.

AN-2 a fost fabricat la Kiev, în Ucraina, până pe la mijlocul anilor ’60. După aceea producţia a fost transferată în Polonia, unde s-au fabricat peste 12.000 de aparate. Se estimează că peste 15.500 de aparate au fost fabricate în URSS, Polonia şi China.

În prezent, 6.000 de aeronave sunt în serviciul operatorilor civili. Avionul AN-2 a intrat în serviciul Forţelor Aeriene Române în anul 1977, iar în acest moment este folosit pentru antrenamentul paraşutiştilor.

Aparatul de tip AN-2 are o lungime de 12,7 metri şi o anvergură de 18,2 metri. Greutatea normală la decolare este de 4.800 kg, iar cea maximă nu trebuie să depăşească 5.500 kg. Viteza maximă pe care o poate atinge este de 258 de km/h, iar distanţa maximă de zbor este de 1.200 de kilometri.

Avionul de tip AN-2 poate transporta maximum 13 persoane, din care trei sunt membri ai echipajului. Pe de altă parte, acest tip de avion e utilizat şi pentru împrăştierea de insecticide şi fertilizanţi în agricultură, iar câteva AN-2 au dotări VIP pentru 6-8 locuri. Mai multe despre An-2 găsiţi aici şi aici. Recent, compania Antonov, deţinută de statul ucrainean, şi-a depus candidatura pentru a produce o nouă generaţie de avioane pentru armata americană. Aerodromul Tuzla se află pe coasta Mării Negre, la jumătatea distanţei între Constanţa şi Mangalia. Administratorul aerodromului este firma Regional Air Service SRL. De pe acest aerodrom se pot efectua zboruri de zi şi de noapte. <object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/2mNKUerLVnM&amp;hl=en_US&amp;fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/2mNKUerLVnM&amp;hl=en_US&amp;fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>

Ne puteți urmări și pe Google News