România. Coca Cola România a anunțat miercuri, 07 iulie, trecerea la cele sfinte a afaceristului Ion Stamanichi, cel care a contribuit semnificativ la introducerea brandului american și pe piața din România.
A murit Ion Stamanichi, omul care a adus Coca-Cola în România
Trecerea în neființă a afaceristului a fost anunțată de Coca-Cola HBC într-o postare pe rețelele de socializare. Oficialii companiei au precizat că Ion Stamanichi a fost o sursă de inspirație pentru apropiați. După Revoluție, în primi ani ai capitalismului românesc, omul de afaceri a ocupat funcția de director general al Societății de Îmbuteliat Băuturi Răcoritoare, devenită ulterior CI-CO SA și preluată într-un final de brandul american.
În perioada 1991-2000 regretatul Ion Stamanichi a preluat funcția de director general al companiei Coca-Cola. O poveste care a început cu o scrisoare redactată de Stamanichi având ca destinatar cel mai mare producător de băuturi răcoritoare din lume.
O lumină în negura capitalismului
Astfel, Coca-Cola un simbol al capitalismului, un termen vag înțeles în primii ani de după Revoluție, a acceptat invitația omului de afaceri. Așa se face că celebra băutură a pătruns pe piața din România în anul 1991. Șase luni mai târziu, prima fabrică Coca-Cola ridicată în cartierul Militari nu făcea față cererii, depășindu-și rivalul Pepsi.
Motiv pentru care în următorii patru ani alte opt fabrici au fost construite pe teritoriul României. Abia la finalul anului 1995, noile unități de producție au reușit să potolească setea românilor. Ion Stamanichi va rămâne în posteritate, nu doar personajul care a adus Coca-Cola în România, ci și omul care și-a dedicat mare parte din viață tinerilor care și-au dorit să intre în lumea afacerilor.
Omul care a adus Coca Cola în România și rețeta succesului
La finalul secoului trecut, Ion Stamanichi a lucrat ca și consultant pe pe management pentru diverse firme. Societăți care își doreau să intre pe piața din România. Într-un interviu acordat în urmă cu ceva timp, omul care a adus Coca-Cola în România a povestit ce presupune ideea de succes.
În primul rând, încrederea este prima piatră care construiește fundația unei afaceri de succes. „Când crezi în ideea ta, ai 49% șanse din start. Mai departe trebuie să construiești diferența”, spunea nu de mult Ion Stamanichi.
De asemenea, regretatul om de afaceri a fost înzestrat cu un har de a vedea potențialul din oameni. Chiar și pe cei care plecau la drum cu ideea „eu nu am capitalul cu care să încep” reușea să-i aducă pe trasa bună. Și să-i lanseze cu succces în afaceri.
Un adept al motto-ului „resursa principală e credința că tu ai valoarea și că nu există un om rebut”, Ion Stamanichi a fost omul care a știut cum să scoată maximum din 24 de ore, scrie publicația Capital.