Imagini spectaculoase cu submersibilul Titan. A făcut implozie în 2023

Imagini spectaculoase cu submersibilul Titan. A făcut implozie în 2023 Sumersibilul Titan. Sursă foto: captură video Youtube

Paza de Coastă americană a publicat imagini video și fotografii subacvatice spectaculoase ale epavei Titan, submersibilul experimental care a suferit o implozie tragică în iunie 2023.

Incidentul a avut loc în timpul unei scufundări către epava Titanicului, situată pe fundul Atlanticului de Nord, și a dus la moartea celor cinci ocupanți ai submersibilului, potrivit relatărilor AFP.

Imagini submarine cu submersibilul Titan. A făcut implozie în 2023

Luni, la Charleston, în South Carolina, au început audierile Comisiei de anchetă a Pazei de Coastă cu privire la accidentul submersibilului Titan și la operațiunile de căutare extrem de mediatizate, desfășurate acum 15 luni. Aceste audieri, care sunt publice, vor continua până pe 27 septembrie, încercând să clarifice circumstanțele tragicului incident din iunie 2023, când submersibilul a făcut implozie în timpul unei scufundări către epava Titanicului.

O înregistrare video de un minut, realizată la 22 iunie 2023, la o adâncime de 3.775 de metri, surprinde epava parții din spate a submersibilului Titan, așezată în poziție verticală pe fundul oceanului. În imagini sunt vizibile cabluri și diverse fragmente ale aparatului, iar logoul companiei care opera submersibilul, OceanGate Expeditions, poate fi observat clar pe coada aparatului.

Ne puteți urmări și pe Google News
Sumersibilul Titan

Sumersibilul Titan. Sursă foto: captură video Youtube

Sumersibilul Titan s-au scufundat pentru a vedea epava Titanicului

Submersibilul Titan, având o lungime de 6,5 metri, s-a scufundat pe 18 iunie 2023, cu scopul de a explora epava Titanicului. Era programat să revină la suprafață după șapte ore, însă contactul cu echipajul s-a pierdut la mai puțin de două ore de la plecare. Aceasta a declanșat o amplă operațiune de salvare, cu speranța de a recupera cei cinci pasageri, despre care se estima că ar avea rezerve de oxigen pentru aproximativ patru zile.

Din nefericire, investigațiile au arătat că submersibilul a suferit o „implozie catastrofală” la scurt timp după scufundare, eveniment care a dus la moartea instantanee a celor cinci bărbați aflați la bord. Printre aceștia se afla și omul de știință francez Pierre-Henri Nargeolet, supranumit „domnul Titanic”, un veteran al expedițiilor către celebra epavă.

Alte victime ale tragicului accident au fost Stockton Rush, în vârstă de 61 de ani, proprietarul OceanGate Expeditions, precum și omul de afaceri pakistanezo-britanic Shahzada Dawood, în vârstă de 48 de ani, și fiul său Suleman, în vârstă de doar 18 ani. În plus, britanicul Hamish Harding, un explorator cu renume, în vârstă de 68 de ani, și-a pierdut și el viața în acest incident, care a avut loc la 400 de mile în largul coastei Canadei.

Câteva zile mai târziu, Paza de Coastă americană a descoperit „presupuse rămășițe umane” în apropierea epavei Titanului, la doar 500 de metri de epava Titanicului. Ancheta a durat mai bine de un an, încercând să facă lumină asupra cauzelor care au dus la acest accident neobișnuit și extrem de tragic.

Comisia de investigație își propune să identifice eventualele greșeli materiale sau erori de construcție și design care ar fi putut contribui la dezastru. Scopul final al anchetei este de a face recomandări clare și eficiente, pentru a preveni repetarea unor astfel de accidente în viitor.

Audierile publice sunt de oridn tehnic şi nu judiciar.

Tony Nissen, un fost inginer al companiei OceanGate, concediat în 2019, a declarat luni că a fost presat de patronul companiei, Stockton Rush, să mintă despre integritatea cocăi submersibilului, în ciuda rezultatelor alarmante ale unor teste. Nissen a susținut că a fost pus sub o presiune considerabilă pentru a ascunde problemele tehnice și să ofere o imagine mai optimistă asupra siguranței submersibilului.

În urma imploziei submersibilului Titan în iunie 2023, au ieșit la suprafață acuzații legate de posibile neglijențe din partea OceanGate. Nissen a dezvăluit că o altă problemă majoră era legată de hublou, despre care se știa că nu ar putea rezista presiunii extreme de la adâncimi mari, potrivit CNN.