Reducerea orelor de Limbă și literatură română. Măsura care ar putea declanșa un scandal național

Reducerea orelor de Limbă și literatură română. Măsura care ar putea declanșa un scandal național Elevi. Sursa foto: Dreamstime.com

Ministerul Educației a luat în calcul reducerea numărului de ore de Limbă și literatură română, a anunțat Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române. El a declarat că orele ar fi reduse pentru a introduce ore de educație antreprenorială.

O măsură controversată

„Nu se poate discuta vreodată într-o entitate a ministerului reducerea orelor de Limbă şi literatură română, cum aud că se întâmplă acum, ca să poată introduce câte o materie de o oră pe săptămână, vreo năzbâtie care i-a trecut prin minte cuiva de, să zicem, educaţie antreprenorială, ca şi cum românii ar trebui să devină toţi antreprenori şi să nu muncească nimeni”, a spus Ioan Aurel Pop în discursul menționat.

Liceeni

Liceeni. Sursa Foto: Arhiva EVZ

Ideea Ministerului Educației a fost criticată

Ioan Aurel Pop a spus că Limba şi literatura română pe teritoriul României, al Republicii Moldova şi în alte părţi trebuie să rămână o disciplină de bază.

ioan aurel pop

Sursa foto: Razvan Valcaneantu EEC

„Limba şi literatura română pe teritoriul României, al Republicii Moldova şi în alte părţi trebuie să rămână o disciplină sau disciplina de bază. E drept că generații întregi de români analfabeți, de țărani de la talpa casei au păstrat limba ca pe o comoară de preț, cum zice Alexei Mateevici. Și au transmis-o pe cale orală copiilor, nepoților, strănepoților. Numai că astăzi acest lucru nu mai este de ajuns. Pe vremea lor nu existau atentate la limbă. Pe vremea lor limba se transmitea frumos ca o lacrimă care curge natural” , a adăugat acesta.

Ne puteți urmări și pe Google News

Nu toți românii trebuie să devină antreprenori

Președintele Academiei Române nu înțelege de ce Ministerul Educației vrea să introducă ore de educație antreprenorială. El a spus că nu toți românii trebuie să devină antreprenori.

„Ca și cum românii ar trebui să devină toți antreprenori și să nu muncească nimeni”. Și aceasta, în condițiile în care noua Lege a învățământului preuniversitar prevede că planurile-cadru trebuie să includă, între alte teme, și tema educației antreprenoriale [Art. 88 (10)], competența antreprenorială fiind una dintre competențele-cheie promovate la nivel european și care trebuie luată în calcul pentru curriculumul național pentru învățământul primar, gimnazial și liceal [Art 91 din Legea învățământului preuniversitar”, a mai spus Ioan Aurel Pop.

Revista presei
Nopți fără lună