A fost găsit cel mai vechi Ferrari. Inter 166-S, prima mașină sport a producătorului italian

A fost găsit cel mai vechi Ferrari. Inter 166-S, prima mașină sport a producătorului italian Ferrari Inter. Sursa foto: Ferrari

Italia. Ferrari 166 Inter cu numărul de serie 007-S este prima mașină de sport manufacturată de producătorul italian și a patra fabricată de costructorul de la Maranello.

Ferrarri 166 Inter, bijuteria constructorului italian

Ferrari și-a făcut un obicei de a folosi numerele pare pentru mașinile de curse și impare pentru cele obișnuite. Obicei care a condus și la această descoperire, seria 001 și 003 sunt în continuare de negăsit în timp ce numărul 005 se află în muzeul companiei.

Ferrari 166 Inter -007 S s-a produs în 37 de exemplare până în anul 1950. În ultimii 30 de ani din cei 75 mașina de sport a avut un singur proprietar, un împătimit al autoturismelor de lux și care mai are în garaj un 330 GT și un 330 GTC.

Anterior, mașina s-a aflat în proprietatea lui Pietro Barbetti, acesta a participat la cursa Mille Miglia din 1952, unde s-a clasat pe locul 20. Un an mai târziu autoturismul ajunge în proprietatea lui Henry Bartecchi, comandantul armatei americane, care de altfel a avut și un accident.

Ne puteți urmări și pe Google News

A fost abandonată pe un câmp

Mașina a fost reparată Carrozzeria Touring din Milano, iar în 1954 a făcut înconjurul lumii. Bob McKinsey, următorul proprietar a demontat șasiul și caroseria pe care le-a exepdiat peste Ocean.

Cum operațiunea de restaurare este extrem de dificilă pentru astfel de mașini, modelul Ferrari Inter 166 a fost abandonat până în 1965, când al treilea proprietar, Thomas Wiggins și-a dat seama că proiectul de restaurare nu poate fi dus până la capăt, motiv pentru care a decis să păstreze doar mecanismul.

Ferrari 166 Inter s-a produs în 37 de exemplare

După 15 ani, Wiggins a găsit o caroserie potrivită pentru șasiu, o caroserie coupe produsă special pentru Ferarri de către uzina Farina. 166 Inter vine cu un motor cu 12 cilindri în V confecționat în totalitate din aliaj care produce 110 CP.

În 1997 restaurarea a fost finalizată, iar proprietarul a trimis-o în Italia cu ocazia celebrării 50 de ani de existență Ferrari. Autoturismul este folosit zilnic și chiar participă și la curse. „Este cea mai mare dragoste din viaţa mea”, a declarat proprietara Amanda.

Revista presei