Gelateria Dolci Coni aduce Italia mai aproape de români. O antreprenoare spune secretele din spatele industriei
- Bucur Sorina
- 8 august 2024, 15:27
Dolci Coni este o gelaterie specială în România, remarcându-se prin produsele sale unice și povestea fascinantă din spate.
Originară din Italia, gelateria este specializată în vânzarea de gelato, aducând tradiția italiană mai aproape de iubitorii de dulciuri din întreaga lume. Gelato, spre deosebire de înghețata tradițională, are un conținut mai scăzut de grăsimi, o textură mai densă și arome mai intense, datorită încorporării reduse de aer în timpul procesului de congelare.
Gelateria Dolci Coni, de 14 ani în România
În România, există multe gelaterii, dar Dolci Coni se distinge prin calitatea produselor sale și prin istoricul său deosebit.
Roxana Mihai, fondatoarea Gelateriei Dolci Coni, mi-a spus câte ceva despre modul în care a început afacerea și cum s-a dezvoltat. Lucrurile se întâmplă la timpul lor, iar acest lucru a fost și în cazul Roxanei Mihai.
„Am avut oportunitatea de a prelua laboratorul de la o gelaterie care tocmai își închisese activitatea în Italia și așa am hotărât să revenim în țară, după o absență de 20 ani și să deschidem Gelateria, mai ales că la acea vreme nu erau prea multe deschise în București”, a explicat Roxana. Care ne-a mai precizat că investiția a fost una destul de mare în utilaje și în deschiderea gelateriei, valoarea ridicându-se la 30.000-35.000 de euro, scrie infofinanciar.ro.
Nu are pregătire specializată, dar nu a renunțat la pasiunea ei
Drumul nu a fost unul ușor pentru a ajunge unde este astăzi. Roxana a recunoscut că a luat-o pas cu pas și nu s-a gândit la cât de multe sunt de făcut. Chiar dacă în anumite momente a fost tentată să renunțe, „dorința de a reuși a fost mai puternică”.
Fondatoarea Dolci Coni ne-a declarat că nu are o pregătire profesională în domeniul în care activează, însă este un bun autodidact. Iar pasiunea pentru artele culinare și exigența consumatoare au fost ingredientele care au contribuit la succesul de care se bucură astăzi.
Gelateria Dolci Coni a fost deschisă în anul 2014 și este o afacere de familie. Roxana este ajutată în gestionarea acesteia de soț, mamă și, deseori, de fiica ei cea mică.
Calitatea produselor și gustul autentic îi deosebesc de piață
Nu poți să te faci remarcat într-o industrie atât de mare dacă nu ai și produsele de calitate. Pentru că, până la urmă, gustul face diferența și îi face pe clienți să se întoarcă.
„Referitor la ingrediente, multe vin din Italia și aici avem colaborări cu firme mici, artizanale. De la producătorii români luăm laptele proaspăt, fructele de sezon, iar cele exotice provin din țările de origini. Prefer micii producători, în locul marilor industrii, tocmai pentru a avea o mai bună calitate a ingredientelor”, ne-a transmis Roxana Mihai.
De asemenea, cu ingredientele „se pot juca” și pot inventa sute de combinații inedite și gustoase. Acesta este și lucrul care îi diferențiază de celelalte gelaterii de pe piață: gustul inedit, autentic.
„Doar câteva gusturi inedite din acest an: mure cu cătină, orez cu lapte și magiun de prune, piersică cu prosecco și mentă, citrice cu busuioc, cafea cu Sambuca, ciocolată neagră cu vișine în alcool. Și aș putea să continui... ricotta cu pere și scorțișoară, lemn dulce (un gust unic, pe care nu-l regăsiți în alte gelaterii) și multe altele, poate peste 200 arome inedite”, a declarat directorul.
Unele dintre cele mai vândute arome sunt lămâia cu busuioc, fisticul și ciocolata neagră în toate combinațiile posibile.
Gelato…la kilogram
De obicei, atunci când o persoană se duce să-și cumpere un gelato îl achiziționează în pahar sau la cornet. Ei bine, la Gelateria Dolci Coni există și varianta caschetelor termo pentru a lua la pachet, la kilogram, torturile de înghețată. De asemenea, cu ajutorul acestora, există și posibilitatea de a organiza un Gelato-bar pentru cele mai importante evenimente.
În ceea ce privește industria în care activează, Roxana Mihai este de părere că „nișa în care ne situăm este cea a persoanelor foarte atente la ingrediente, interesate de ceea ce mănâncă, cu educație gastronomică, iubitori de inovație, ca și noi, pentru că noi suntem primii consumatori”.
Concurența mare este un avantaj
Fără îndoială concurența este una extrem de mare, cu un potențial uriaș, mai ales că în ultimii ani s-au deschis multe gelaterii. Doar în București sunt peste 20 de gelaterii. Roxana Mihai nu vede acest lucru drept un impediment, ba din contră. Oamenii pot degusta mai multe variante, iar la final aleg ceea ce le place cel mai mult.
„Faptul că avem clienți fideli încă de la deschidere, din 2014, pentru mine e foarte important. Gusturile mereu proaspete și aromele inedite, ingredientele naturale ne fac să nu trecem neobservați în domeniu. În fiecare zi, în vitrină, sunt arome noi, pe lângă cele clasice (20 de gusturi), fără să am un calendar al producției, în funcție de sezon și de inspirație”, a spus Roxana Mihai.
Afacere făcute cu dragoste și dedicare
Motto-ul Gelateriei Dolci Coni vine chiar de la felul în care se fac lucrurile în afacere: „Fatto con amore”(n.r. - „Făcute cu dragoste”). Acesta este și ingredientul secret din spatele succesului afacerii.
„În momentul în care nu voi mai face cu pasiune, mă voi opri. Din această cauză, nu am planuri de extindere, doresc să rămână o afacere de familie, unde putem controla calitatea produselor”, a continuat Roxana Mihai.
Antreprenoarea ne-a vorbit și despre provocări, iar cea mai mare dintre toate este, fără îndoială, timpul. Roxana ne-a spus că și-ar dori să aibă mai mult timp pe plan personal. Pe cel profesional și-ar dori să reziste vremurilor destul de grele pe care le traversăm, având în vedere schimbările legislative, politicile economice, fluctuațiile de prețuri...
Fondatoarea Gelateriei a avut un mesaj și pentru tinerii care vor să pornească o astfel de afacere. Ei trebuie să aibă multă pasiune pentru ceea ce fac, dar și mult timp la dispoziție pentru a se dedica în totalitate. Acest lucru îl știe din propria experiență, căci Roxana Mihai lucrează 12-13 ore pe zi.
Și câteva cifre printre arome
În ceea ce privește datele financiare înregistrate anul trecut, cifra de afaceri s-a ridicat la valoarea de 400.000 de lei. Marja de profit a fost de aproximativ 10%.
Gelateria Dolci Coni aduce un con de autenticitate italiană în mijlocul Capitalei. Oferă nu doar deserturi răcoritoare și delicioase, ci și o experiență culinară. Chiar dacă te bucuri de o cupă de gelato deja cunoscută sau încerci o aromă nouă, gelateria este mereu un loc potrivit. Într-o lume în care tradițiile se întâlnesc cu inovația, Gelateria Dolci Coni continuă să încânte și să aducă zâmbete pe fețele celor care îi trec pragul.