Finanțarea uriașă pentru Autostrada Moldovei, aprobată. Klaus Iohannis a promulgat legea
- Mădălina Sfrijan
- 14 iunie 2024, 18:41
Autostrada Moldova, mai aproape de concretizare. Klaus Iohannis a promulgat legea pentru aprobarea contractului de finanțare. Șantierul pentru Autostrada A7 este cel mai mare din România. Suma aprobată vineri va asigura prima jumătate a proiectului.
Autostrada Moldova. Klaus Iohannis a promulgat legea
Banii necesari realizării acestui proiect provin de la Banca Europeană de Investiţii. Contractul se ridică la valoarea de 600 de milioane de euro, suma fiind necesară pentru prima parte a execuției.
Autostrada Moldovei va avea o 319 kilometri și este cel mai lung șantier aflat în execuție. Denumită și Autostrada Unirii Principatelor Române, aceasta va trece prin Ploieşti, Buzău, Focşani, Bacău, Paşcani, Suceava şi Siret.
Sorin Grindeanu susține că românii vor putea circula pe Autostrada Moldovei până la finalul anului 2025.
„La sfârşitul anului viitor se va circula pe autostradă de la Paşcani până la Bucureşti. Avem un constructor bun, foarte bun, român, care din cele 13 loturi are în execuţie zece şi care ne-a obişnuit să termine înainte de termen toate lucrările”, preciza Sorin Grindeanu.
Porțiunea Buzău - Focșani, deschisă până la finalul anului
Conform anunțului făcut de ministrul Transporturilor, tronsonul Buzău-Focșani, va fi dat în circulație până la finalul anului. În plus, în această vară se va deschide o porțiune de 14 kilometri.
„Evoluție bună pe aproximativ 50 de kilometri din sectorul de Autostradă Ploiești- Buzău (63,25 km). Pe Lotul 1 Dumbrava – Mizil (21 km) stadiul fizic al lucrărilor se apropie de 60% și pe Lotul 2 Mizil- Pietroasele (28,35 km) stadiul fizic a depășit 64%. Pentru Lotul 3 Pietroasele- Municipiul Buzău constructorul turc a început deja lucrările preliminare pentru construcția celor 13,9 km”, anunța ministrul Sorin Grindeanu.
Autostrada Moldova. Proiectul a fost împărțit în patru secțiuni
Realizarea proiectului se face treptat, acesta fiind împărțit în patru secțiuni. Porțiunea Ploiești - Buzău va avea o lungime de 63,25 km, iar Buzău - Focșani se va întinde pe o distanță de 82,44 km. Tronsonul Focșani - Bacău a fost proiectat pentru 95,9 km, iar porțiunea Bacău - Pașcani va avea o lungime de 77,39 km.