O nouă șosea în construcție. Va fi marea alternativă pentru aglomerația de pe Valea Prahovei

O nouă șosea în construcție. Va fi marea alternativă pentru aglomerația de pe Valea Prahovei

Miercuri au început lucrările la o nouă șosea. Este vorba de modernizarea drumului județean 102 I, conceput pentru a absorbi parte din traficul intens de pe Valea Prahovei. Cu toate acestea, finalizarea proiectului este estimată să aibă loc abia peste trei ani și jumătate.

O nouă șosea în construcție. Va fi alternativa pentru Valea Prahovei

Drumul județean 102 I este într-o stare de degradare severă. În prezent, acesta este parțial pietruit și parțial acoperit cu pământ, făcându-l impracticabil pentru traficul auto.

Tronsonul ce va fi reabilitat are o lungime de 25 de kilometri și va conecta localitatea Câmpina de Săcele, prin Valea Doftanei, intersectându-se cu DN1A la Săcele, facilitând astfel accesul către Brașov.

Mașini în trafic

Sursa: Arhiva EVZ

Investiții de aproape 650 milioane de lei

Proiectul vizează construirea un drum cu o singură bandă pe sens, având o lățime de 3 metri fiecare și o viteză de circulație de 50 km/h. Deși nu va fi adaptat pentru traficul greu, ci în special pentru autoturisme, acest drum va oferi o alternativă pitorească și liniștită pentru localnici și turiști. Traseul urcă până la aproape 1.300 de metri altitudine, oferind priveliști impresionante asupra Munților Baiului.

Costul total al proiectului este de aproximativ 650 de milioane de lei, din care peste 480 de milioane sunt destinate construcției propriu-zise. Finanțarea este asigurată de la bugetul de stat, prin intermediul Companiei Naționale de Investiții. Autoritățile din Prahova și Brașov, prin care trece drumul, au asumat responsabilitatea exproprierilor necesare, însă procesul nu a fost încă finalizat, conform declarațiilor proprietarilor terenurilor afectate, potrivit stirileprotv.ro.

Centura Comarnic este deja în lucru de anul trecut

Pe lângă acest proiect, se desfășoară și lucrările pentru varianta ocolitoare a orașului Comarnic, cu scopul de a reduce traficul pe DN1.

Lucrările la Centura Comarnic au fost demarate în toamna anului 2023. Proiectul șoselei, cu o lungime de şase kilometri, a fost preluat de Consiliul Judeţean Prahova de la Ministerul Transporturilor. Lucrarea prevede construirea, într-un an, a unei benzi pe sens, poduri peste râul Prahova, dar şi peste linia de tren Bucureşti-Braşov.

Traseul leagă Bucureștiul de Valea Prahovei. Este unul dintre cele mai aglomerate din ţară, mai ales în preajma sărbătorilor de iarnă, traficul devenind insuportabil, iar cozile sunt imense în drum spre munte.

Proiectul Centura Comarnic ar urma să fie dus la bun sfârșit într-un an de la debutul lucrărilor, respectiv în toamna lui 2024. Prevede realizarea câte unei benzi pe sens, poduri peste râul Prahova. Dar și peste linia de tren București-Brașov.

Constructorul centurii de şase kilometri este Asocierea Frasinul -Arthenis. Iar termenul de finalizare pentru Centura Comarnic, pe care l-a comunicat CJ Prahova este, noiembrie 2024.