Canalul București-Dunăre. Proiectul evoluează. Se așteaptă avizul de mediu
- Bianca Ion
- 18 mai 2024, 22:58
Canalul București-Dunăre se află în proces de dezvoltare la nivel de proiect. Recent a fost depusă o solicitare pentru obținerea avizului de mediu, conform autorității de reglementare în domeniu.
Canalul București-Dunăre. Proiectul evoluează. Se așteaptă avizul de mediu
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a comunicat că a ordonat efectuarea unor controale pe traseul proiectului canalului navigabil București-Dunăre, ca urmare a sesizărilor primite de la cetățeni. Acesta a precizat că Garda de Mediu, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier și Compania Națională Apele Române au aplicat amenzi în valoare totală de 532.500 lei.
„Aviz firmelor dornice de câștiguri rapide pe seama comunităților mici și a proiectelor cu importanță strategică! În urma sesizărilor unor cetățeni, am dispus mai multe controale pe traseul proiectului Canalului navigabil București-Dunăre. Au fost date amenzi de peste jumătate de milion de lei și au fost aplicate 21 de sancțiuni firmelor care exploatează balast în zonă”, a anunțat atunci Grindeanu
În acest sens și Sebastian Burduja are deja o perspectivă asupra proiectului la nivelul Capitalei, dacă va reuși să câștige alegerile din 9 iunie:
„Mă bucur că, deși încă nu am ajuns la Primăria Capitalei, lucrurile încep deja să se miște pe marile proiecte.
La modul cel mai serios, Canalul Dunăre- București este un proiect bun — și multă lume vede asta — cu utilitate economică certă, și pentru București și pentru regiune și apreciez orice pas care se face în direcția realizării acestuia. Beneficii: transport pe apă, turism și agrement, dezvoltarea Capitalei în zona de sud, irigații și protecție împotriva inundațiilor.Colaborarea între autoritățile locale, regionale și centrale, alături de implicarea experților și a societății, va fi esențială până la finalizarea proiectului. Trebuie să ne concentrăm pe crearea unei infrastructuri moderne și eficiente, care să faciliteze transportul și comerțul în această regiune, aducând astfel beneficii economice pe termen lung.
În imagini, conceptul echipei mele de experți cu privire la București - Port la Dunăre! Și DA, SE POATE și VOM REUȘI”, a scris Sebastian Burduja pe Facebook.
Lucrările pentru canalul București – Dunăre au început în 1986
Camera de Comerț și Industrie a României susține decizia Guvernului de a relua construcția canalului Dunăre- București. CCIR a declarat vineri că sprijină inițiativa prim-ministrului Guvernului României, Marcel Ciolacu, de a relua construcția canalului navigabil Dunăre-București, proiect inițiat de Nicolae Ceaușescu. Începute în 1986, lucrările au atins un progres de 60% până în 1989.
Acest proiect are un impact semnificativ asupra dezvoltării economiei naționale, prin facilitarea unor fluxuri comerciale esențiale și prin generarea unui număr considerabil de locuri de muncă. Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile a anunțat recent intenția de a relua lucrările pentru amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru a le face navigabile. Se estimează că noua rețea europeană de transport naval va avea o capacitate de transport de peste 24 de milioane de tone pe an.
„Decizia prim-ministrului României, dl Marcel Ciolacu, de a finaliza construcția canalului navigabil Dunăre-București poate reprezenta unul dintre cele mai importante proiecte pentru România, implicațiile fiind majore atât din punct de vedere economic, cât și social.
În Europa, avem ca model similar Portul Duisburg din Germania
În Europa, avem ca model similar Portul Duisburg din Germania, cel mai mare port interior din lume și cel mai important centru logistic din Europa Centrală. Întins pe o suprafață de 1550 de hectare și cu o capacitate de 4,3 milioane TEU, prin Portul din Dusiburg trec aproximativ 20 de mii de nave anual, care deservesc peste 30 de milioane de clienți pe o rază de 150 de kilometri.
Portul Duisburg asigură 1600 de locuri de muncă. Aceste precizări sunt necesare atât pentru a avea o imagine aproximativă a ceea ce ar însemna deschiderea canalului Dunăre-București pentru economia românească, cât și pentru cei care, sunt mai mult ca sigur, vor readuce în discuție istoria acestui proiect nefinalizat.