Inteligența Artificială schimbă Codul Rutier. Șoferii vor circula după noi reguli

Inteligența Artificială schimbă Codul Rutier. Șoferii vor circula după noi reguliMașinile maro, negre și gri au cel mai ridicat kilometraj. Sursa Foto: Arhiva EVZ

Inteligența Artificială schimbă regulile de circulație, iar șoferii vor trebui să se adapteze noilor reglementări. De altfel, primele schimbări, care vizează semaforizare, au început să fie introduse, deja.

 

În următorii ani, șoferii vor circula după noi reguli, dat fiind avansul tehnologic. Deja primele schimbări sunt implementate pentru a face loc, pe șosele, mașinilor autonome.

Inteligența Artificială și Codul Rutier

Autoritățile din Michigan lucrează la un nou sistem de semaforizare care să țină cont de apariția mașinilor autonome, fără șofer. În câțiva ani, datorită avansului tehnologic pe care îl impune Inteligența Artificială, șoferii vor circula după noi reguli.

Astfel, semafoarele ar putea avea patru culori, roșu, galben, verde și alb. Ultima culoare, a fost introdusă din necesitatea de a dirija în trafic și mașinile autonome, fără șofer. Modificările la Codul Rutier, explică specialiștii, devine o necesitate pe măsură ce vehiculele autonome devin tot mai inteligente și mai conectate, conform Associated Press.

În prezent experiții în traficul rutier caută noi modalități de adaptare a funcționalităților mașinilor moderne. Astfel, GPS-ul, dotat cu Inteligența Artificială ar putea fi utilizat pentru a face traficul mai sigur și mai eficient. Dacă va avea succes, experții nu exclud eliminarea totală a semafoarelor luminoase. Iar controlul va fi preluat de sistemele de conducere fără șofer.

Sau, după cum sugerează alți cercetători, semafoarele vor avea patru culori, roșu, galben, verde și alb.

Semaforizare

Sursa foto: Arhiva EvZ

Schimbările s-ar putea produce curând

Henry Liu, profesor de inginerie civilă, care conduce un studiu la Universitatea din Michigan, crede modificările reglementărilor în domeniul traficului rutier ar putea avea loc foarte curând. În opinia sa, introducerea unui nou sistem de semaforizare ar putea fi mult mai aproape decât își închipuie mulți oameni.

„Ritmul progresului înregistrat de Inteligența Artificială este foarte rapid și cred că acest moment se apropie”, a spus el.

Pentru o astfel de schimbare, sunt de părere alți experți, ar fi nevoie ca jumătate din mașinile aflate în circulație să fie autonome. Însă, dezvoltarea vehiculelor conectate și automatizate, va implica noi posibilități pentru semnalizarea rutieră. Printre cei care reimaginează fluxurile de trafic este și o echipă de  la Universitatea de Stat din Carolina de Nord condusă de Ali Hajbabaie, profesor asociat de inginerie.

Hajbabaie sugerează adăugarea unei a patra lumini de semafor, poate una albă. Un astfel de indicator este menit să arate când vor exista suficiente vehicule autonome pe drum pentru a trece intersecția. Introducerea unor noi tipuri de semnalizare ar putea dura. Este nevoie ca 40% până la 50% dintre vehicule să fie autonome, a recunoscut Hajbabaie.

Inteligența artificială

Sursa Foto: Pixabay

Inginerii țin cont de Inteligența Artificială

Specialiștii iau în calcul înființarea unor semafoare sincronizate ale căror date să fie transmise automat către mașinile autonome. Purtătorul de cuvânt al Waymo, Sandy Karp, a subliniat că filiala de mașini cu conducere autonomă a companiei-mamă a Google a lansat un serviciu de partajare complet autonom în Los Angeles și Austin, Texas, chiar și fără adăugarea unei a patra lumini de semafor.

„Deși este bine în această etapă incipientă a dezvoltării AV ca oamenii să se gândească creativ cum să faciliteze implementarea în siguranță a AV-urilor sigure, factorii de decizie politică și proprietarii de infrastructură ar trebui să aibă grijă să nu recurgă prea curând la investiții specifice AV care se pot dovedi a fi premature sau chiar inutile”, a spus Karp într-un e-mail către The Associated Press.

Cercetătorii Universității din Michigan au o abordare diferită legat de traficul controlat de Inteligența Artificială. Ei au desfășurat un program pilot în suburbia Detroit din Birmingham, folosind informații din datele despre viteză și locație găsite în vehiculele General Motors. Scopul urmărit este de a modifica funcționarea semafoarelor din oraș.

Cele 34 de semafoare din Birmingham au fost alese deoarece, la fel ca mai mult de jumătate dintre semafoarele la nivel național, sunt setate la un program de timp fix. Acestea nu sunt dotate cu camere sau senzori pentru a monitoriza aglomerația.