Ghidul e-Factura a fost actualizat. Ce trebuie să știe contribuabilii
- Mădălina Sfrijan
- 21 februarie 2024, 19:48
Ministerul Finanţelor a anunțat că ghidul e-Factura a fost actualizat. Odată cu această etapă, problemele semnalate de contribuabili au fost remediate. În prezent, sistemul poate fi folosit direct de pe site-ul ANAF.
Ghidul e-Factura a fost actualizat. Ministerul Finanţelor a anunțat, miercuri, actualizarea acestuia, precum şi remedierea unor probleme semnalate anterior. După procedura actualizării, sistemul poate fi folosit direct de pe site-ul ANAF, atunci când se desfășoară lucrări de mentenanţă la nivelul Spaţiului Privat Virtual.
Ghidul e-Factura a fost actualizat
Potrivit anunțului Ministerului, de la începutul anului până în prezent, au fost înregistrate 40 de milioane de facturi. Odată cu actualizarea sistemului, au fost aduse mai multe îmbunătățiri.După noile schimbări, sistemul poate fi folosit direct de pe site-ul ANAF. Acesta poate fi accesat în această formă atunci când se desfășoară lucrări de mentenanţă la nivelul Spaţiului Privat Virtual.
„În contextul îmbunătăţirii sistemului e-Factura, pe fondul colaborării cu firmele care oferă servicii de contabilitate şi cu reprezentanţii mediului de afaceri, MF a actualizat ghidul de accesare şi utilizare a sistemului RO e-Factura. Un aspect important semnalat de contribuabili a fost imposibilitatea accesării sistemului în situaţiile în care au loc lucrări de mentenanţă la nivelul Spaţiului Privat Virtual. În acest sens, utilizarea e-Factura se poate face acum direct de pe site-ul ANAF (trebuie însă ca utilizatorul să aibă cont în SPV, unde s-a înregistrat în baza certificatului digital)”, a transmis, miercuri, Ministerul Finanţelor.
Nevoile contribuabililor
Ministrul Marcel Boloş a precizat că îmbunătățirile adoptate au fost aplicate în funcție de nevoile semnalate de contribuabili. De asemenea, a fost introdusă și funcția de autofacturare. Având în vedere că platforma nu mai poate înregistra aceeași factură de mai multe ori, a fost introdusă și filtrarea pe criterii specifice.
„Avem deja o serie importantă de actualizări, din care reamintesc: A fost introdusă şi funcţia de autofacturare, platforma nu mai poate înregistra aceeaşi factură de mai multe ori, a fost introdusă filtrarea pe criterii specifice, descărcarea facturilor se poate face direct în PDF, a fost rezolvată problema zecimalelor şi lista continuă. Acum lucrăm la o aplicaţie simplificată pentru firmele mici care nu au un volum mare de facturi, pe care o vom lansa la începutul lunii martie. Am spus de la bun început că sistemul este unul perfectibil şi că ne-am angajat să fim flexibili şi receptivi la feedback, iar toate aceste modificări demonstrează această deschidere de a face implementarea cât mai accesibilă”, a explicat ministrul Marcel Boloş.
e-Factura. Peste 40 de milioane de facturi înregistrate
Potrivit reprezentanților ministerului, de la începutul anului și până în prezent au fost înregistrate în sistem peste 40 milioane de facturi. Valoarea totală a acestora ajunge la 397 miliarde de lei.
„Reamintim că, în situaţia în care sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura nu este funcţional timp de minimum 24 de ore, obligaţia de transmitere prevăzută la art.10 alin.(1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.120/2021 se suspendă până la repunerea în funcţiune a sistemului. Termenul-limită pentru transmiterea facturilor emise, pentru livrările de bunuri şi prestările de servicii care au locul livrării sau prestării în România, în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura este de 5 zile lucrătoare (n.r. de la 1 iulie sunt 5 zile calendaristice) de la data emiterii facturii, dar nu mai târziu de 5 zile lucrătoare de la data-limită prevăzută pentru emiterea facturii la art.319 alin.(16) din Codul fiscal”, a mai transmis Ministerul Finanţelor.
De asemenea, reprezentanții ministerului au transmis că în intervalul 1 ianuarie - 31 martie 2024, nerespectarea termenului limită pentru transmiterea facturilor nu se sancţionează.