După mai multe consultări cu reprezentanţi ai mediului de afaceri, Ministerul Finanţelor a decis să dea curs solicitărilor şi să simplifice procedura de întocmire a facturilor electronice.
Sistemul e-Factura va fi îmbunătăţit, anunţă Ministerul Finanțelor, citat de Mediafax.
Îmbunătățirile au fost realizate în urma consultărilor cu reprezentanții companiilor care oferă servicii de contabilitate cu sistemul e-Factura.
Nu mai pot fi introduse facturi duplicat, au transmis reprezentanții ministerului.
Modificări în sistemul e-Factura
De la 1 ianuarie și până în prezent, s-au efectuat o serie de corecții la aplicația de completare oferită gratuit de MF/ANAF, pe baza feedback-ului primit de la utilizatori.
O altă modificare importantă este că din 16 ianuarie sistemul nu mai permite introducerea facturilor duplicat.
În continuare, un nou pas la care se lucrează este posibilitatea de a trimite facturi în numele furnizorului.
„Puțin credeau că vom fi a patra țară din Uniunea Europeană care reușeste să implementeze acest sistem. Despre care am spus de la bun început că este vital pentru lupta noastră cu evaziunea. I
ată că până acum nu au fost intervale de timp în care sistemul să nu funcționeze. Echipa CNIF/ANAF a început să lucreze de aproape cu firmele care oferă servicii de contabilitate cu sistemul e-Factura. Pentru ca orice îmbunătățiri care pot să facă mai ușoară viața contribuabililor să fie implementate.
Nu excludem că pot să apară dificultăți și că pot fi identificate aspecte care necesită îmbunătățiri. Ne-am angajat să fim flexibili și receptivi la feedback. Cu siguranță vom depăși toate dificultățile și ne vom asigura că sistemul e-Factura este o soluție robustă și adaptabilă la nevoile în continuă schimbare ale mediului de afaceri”, a transmis ministrul Marcel Boloș.
Ministerul Finanţelor, la sfat cu contabilii
Ministerul Finanţelor anunţă că în ultima săptămână au fost organizare două întâlniri în format online. La care au participat aproximativ 175 persoane.
În cadrul discuțiilor s-a pus accentul pe monitorizarea evenimentelor care au loc în aplicații, a eventualelor erori punctuale întâmpinate. Dar și pe soluționarea sesizărilor primite de către echipa de asistență.
Întâlnirile în acest format vor fi organizate zilnic în următoarea perioadă, pentru a evalua orice posibile îmbunătățiri care pot să sprijine creșterea eficienței operaționale a e-Factura.
Un alt demers pentru a eficientiza interacțiunea cu utilizatorii finali este organizarea, în zilele 23 și 25 ianuarie, unor webinarii în care aceștia pot adresa orice nelămuriri și primi răspunsuri din partea experților de Agenția Națională de Administrare Fiscală/Centrul Național pentru Informații Financiare, transmite Ministerul de Finanțe.
Sistemul e-Factura, obligatoriu del 1 ianuarie 2024
Sistemul naţional e-Factura a devenit obligatoriu începând cu data de 1 ianuarie 2024, pentru operatorii economici care efectuează livrări de bunuri şi prestări de servicii care au locul livrării sau prestării în România.
De la 1 ianuarie 2024 până în prezent, peste 10 milioane de facturi au fost înregistrate cu succes în sistemul e-Factura, în valoare totală de 45 miliarde de lei.