Reclame agresive, în funcție de conversațiile tale. Cum sunt ascultate dispozitivele mobile

Reclame agresive, în funcție de conversațiile tale. Cum sunt ascultate dispozitivele mobile Reclame direcționate. Sursa foto: 204474 | Dreamstime.com

Neliniștea cu privire la siguranța vieții private și riscul unei supravegheri neautorizate de către dispozitivele inteligente au fost mereu o preocupare persistentă. Mai ales când ne trezim cu reclame personalizate cu ceva despre care am vorbit anterior.

Conform unui studiu anterior bazat pe reclamele personalizate, desfășurat de Universitatea Northeastern în 2018, s-au investigat numeroase aplicații pe dispozitivele Android, iar concluzia a fost că nu există dovezi că aceste aplicații ascultă conversațiile în mod secret.

Reclame direcționate în funcție de conversațiile tale

Chiar dacă nu există probe concrete în această direcție, observăm frecvent afișarea unor reclame legate de subiectele discutate cu prietenii sau familia.

Compania Cox Media Group (CMG) s-a aflat recent în mijlocul unui scandal care a scos la iveală existența unui serviciu denumit Active Listening.

Ne puteți urmări și pe Google News

Acest serviciu poate intercepta și identifica conversațiile individuale pentru a livra reclame personalizate.

Deși eficacitatea și utilizarea exactă a acestui serviciu sunt neclare, exemplul unui dealer auto din Milano evidențiază modul în care astfel de date ar putea fi exploatate în avantajul afacerilor.

UE ar putea interveni în ceea ce privește tehnologiile de ascultare

De asemenea, se ridică întrebări cu privire la colaborările cu companiile de marketing precum Amazon, Microsoft și Google. Dar și la modul în care aceste entități ar putea să utilizeze sau să nu utilizeze tehnologiile de ascultare.

Deși unele dintre aceste companii au emis declarații referitoare la politica lor privind datele vocale, rămân în continuare aspecte care necesită clarificări suplimentare.

În final, problema este învăluită în puține certitudini și numeroase întrebări fără răspuns.

Reclame

Reclame personalizate. Sursa foto: Artur Szczybylo | Dreamstime.com

Chiar dacă nu există claritate, dezvăluirile recente au întărit suspiciunile legate de posibila ascultare a conversațiilor de către dispozitivele noastre inteligente.

Astfel că, pe viitor, UE ar putea interveni în privința acestor dispozitive de ascultare, care îți dau mai apoi reclame personalizate.

Platforma X, acuzată cu nu respectă regulile de confidențialitate

De curând, platforma X (fosta Twitter) a lui Elon Musk a fost acuzată de activistul pentru confidenţialitate Max Schrems că a încălcat regulile de confidenţialitate puternice ale Uniunii Europene.

Platforma social media X

Platforma X a lui Elon Musk, fosta Twitter. Sursa foto: PhotoPawel | Dreamstime.com

Plângerea susţine că X a folosit ilegal opiniile politice şi convingerile religioase ale oamenilor pentru a-i viza cu reclame.

De asemenea, Uniunea Europeană este acuzată că a folosit X pentru a viza utilizatorii pe baza opiniilor lor politice şi a convingerilor religioase.