Mai multe probleme pentru șoferi, odată cu adoptarea Euro 7. Sunt vizate frânele și cauciucurile
- Iulia Moraru
- 19 decembrie 2023, 14:00
În cadrul negocierilor desfășurate luni, Parlamentul European și statele membre ale Uniunii Europene au ajuns la un acord referitor la noile limite pentru emisiile autovehiculelor, autobuzelor și altor vehicule, cunoscute sub denumirea de „Euro 7”.
Prin noul acord privind Euro 7, Parlamentului European a introdus măsuri pentru a limita emisiile de particule generate de uzura frânelor și anvelopelor. Astfel, șoferii vor fi nevoiți să-și schimbe mai des anvelopele.
Noul standard Euro 7 impus de UE
Începând cu anul 1992, Uniunea Europeană a intensificat progresiv restricțiile privind emisiile de particule provenite de la vehicule. Totul cu scopul de a reduce substanțele nocive pentru mediu și sănătate.
Cu toate acestea, sub influența presiunilor din special din partea Franței și Italiei, noile limite adoptate sunt mai puțin ambițioase în comparație cu propunerea inițială formulată de Comisia Europeană în 2022.
Acordul cu privire la Euro 7 are în vedere menținerea competitivității industriei auto și protejarea celor 14 milioane de locuri de muncă din Uniunea Europeană.
Industria auto avertizează asupra riscurilor normelor mult prea rigide
Industria auto a subliniat că normele, considerate prea stricte, pot avea un impact semnificativ asupra numărului de locuri de muncă și pot conduce la o creștere a prețului autovehiculelor, ceea ce le face tot mai puțin accesibile pentru clasa mijlocie.
Criteriile pentru emisiile de particule generate de vehicule nu se limitează doar la gazele de eșapament, precum oxizii de azot (NOx). Ci acestea acoperă și alte emisii rezultate din trafic, cum ar fi particulele ultrafine provenite de la uzura frânelor și anvelopelor.
Prin urmare, atât vehiculele electrice, cât și cele alimentate cu hidrogen, sunt supuse standardelor Euro 7.
Norma de poluare Euro 7
Conform deciziei Parlamentului European, norma de poluare Euro 7 se aplică autoturismelor și camionetelor, după 30 de luni de la intrarea lor în vigoare. În timp ce pentru autobuze și camioane perioada este de 48 de luni.
Doar în Uniunea Europeană, poluarea aerului contribuie la peste 300.000 de decese premature în fiecare an, susține Comisia Europeană.
UE a hotărât să interzică comercializarea de autovehicule noi cu motoare pe benzină și motorină începând din 2035, susținând astfel adoptarea vehiculelor electrice.