TikTok, lansată inițiat ca o platformă bazată pe clipuri scurte, anunță acum că își va adapta strategia de piață, cu clipuri de lungă durată.
Potrivit unui raport distribuit de platformă, jumătate din timpul alocat aplicației TikTok este deja petrecut de către utilizatori urmărind clipuri cu durată mai mare de un minut.
TikTok integrează în aplicație mai multe clipuri de lungă durată
În luna octombrie, TikTok a invitat cei mai importanți creatori la sediul său din New York, cu scopul de a-i încuraja să producă mai multe videoclipuri cu o durată de un minut sau mai mult.
Executivii au argumentat că prin realizarea de videoclipuri mai lungi, creatorii vor obține mai mulți bani și vor avea „mai mult timp să-și transmită mesajele”.
Pentru a sublinia acest punct, TikTok a transmis creatorilor că jumătate din timpul petrecut de utilizatori pe aplicație este dedicat vizionării conținutului cu durată mai mare de un minut.
De asemenea, s-a spus că cei care postează videoclipuri cu durată mai mare de un minut înregistrează o creștere a numărului de urmăritori de cinci ori mai mare decât cei care postează doar videoclipuri scurte.
Începând din 2016, TikTok a crescut progresiv durata maximă a videoclipurilor și a atrage rapid o mulțime de utilizatori.
Prin furnizarea unui spectru variat de lungimi pentru videoclipuri, creatorii pot elabora o diversitate mai extinsă de conținut destinat diferitelor audiențe.
Platforma a prelungit treptat timpul pentru un clip video
La începutul lansării TikTok, videoclipurile în aplicație aveau doar 15 secunde. Acest interval scurt a fost adaptat pentru a captura atenția utilizatorilor. Timpul era considerat perfect pentru consum rapid în timp ce derulează prin nenumărate videoclipuri.
În 2017, durata videoclipurilor pe TikTok a fost extinsă la 60 de secunde. Ulterior, aplicația a început să crească timpul petrecut de oameni pe platformă, iar până în 2018, TikTok avea peste 300 de milioane de utilizatori.
TikTok, în căutarea timpului optim pentru clipurile sale
În ultimii ani, TikTok a început să testeze încărcări mai lungi și a extins durata maximă a videoclipurilor la trei minute în iulie 2021. Această limită de trei minute pare să fi atins punctul optim. Și asta pentru că TikTok a ajuns să aibă un miliard de utilizatori în întreaga lume în același an.
Numărul e aproape jumătate din cel al utilizatorilor aplicațiilor populare precum Instagram sau Whatsapp.
În ciuda succesului său extraordinar, compania a continuat să încurajeze crearea de conținut în formate chiar și mai extinse. La începutul anului 2022, aplicația a mărit durata maximă a videoclipurilor la zece minute.
Această tranziție către un format video mai extins a fost, probabil, un pas pentru a concura cu site-uri precum YouTube. Platforma se axează în mare măsură pe conținutul mai lung, precum podcasturile.
De asemenea, această schimbare ajută TikTok să atragă o audiență mai în vârstă. De asemenea, să fie atrăgător pentru cei cu o capacitate de concentrare mai îndelungată, potrivit androidauthority.com.