Codul Rutier 2023. Cum pot reduce șoferii perioada de suspendare a permisului

Codul Rutier 2023. Cum pot reduce șoferii perioada de suspendare a permisuluiPermis de conducere. Sursa foto: Arhiva EVZ

Codul Rutier 2023. Șoferii cu vechime vor putea cere reducerea perioadei de suspendare a permisului auto cu o treime, dar cu o anumită condiție. Acest proiect de lege ar putea modifica Codul Rutier.

Codul Rutier 2023. Șoferii care nu sunt începători vor putea cere reducerea perioadei de suspendare a permisului auto cu o treime, dar cu o anumită condiție.

Codul Rutier 2023. Schimbări importante pentru șoferi

Ei vor trebui să susțină un test de verificare a cunoașterii regulilor de circulație. Aceștia vor mai fi nevoiți să prezinte dovada achitării amenzii primite pentru abaterea rutieră ce a generat suspendarea.

Proiectul de lege ar putea modifica Codul rutier (OUG 195/2002). S-ar putea introduce o nouă condiție pe care vor trebui s-o îndeplinească cei ce vor să ceară reducerea perioadei de suspendare.

Șoferii vor trebui, potrivit viitoarei legi, să prezinte „dovada achitării amenzii aplicate pentru săvârşirea contravenţiei care a determinat suspendarea dreptului de a conduce”.

Ei trebuie să fie declarați admiși la un test de verificare a cunoașterii regulilor de circulație.

În februarie 2022, Codul rutier a suferit modificări majore. Una dintre acestea vizând reducerea, la cerere, a perioadei de suspendare a dreptului de a conduce un vehicul. Perioada de suspendare a permisului auto se poate reduce acum cu o treime, nu la 30 de zile.

Reducerea perioadei de suspendare a permisului auto. Ce vor fi nevoiți să facă șoferii

Sursă foto: Dreamstime.com

Reducerea perioadei de suspendare a permisului auto.

Reducerea se face, la cerere, de către șeful poliției rutiere a județului sau a municipiului București pe raza căreia a fost săvârșită fapta. Un cuvânt de spus va avea și șeful poliției din Inspectoratul General al Poliției Române.

Propunerea este motivată, potrivit inițiatorilor, de faptul că „sistemul contravențional românesc prezintă o eficiență scăzută, prin prisma lipsei de corelare cu legislația europeană, ca o consecință a aderării României la UE. Eficiența scăzută se concretizează în faptul că sancțiunea amenzii contravenționale aplicate titularului permisului de conducere nu își atinge scopul, respectiv acela de a-l îndrepta pe contravenient și de a preveni săvârșirea unor contravenții pe viitor.

Astfel, pe fundalul escaladării fenomenului de eludare a plății taxelor, impozitelor, dar și a sumelor reprezentând sancțiuni principale contravenționale, este necesară crearea unui cadru legislativ care să crească gradul de conștientizare a sancțiunilor”.

Proiectul de lege trebuie să fie adoptat la Camera Deputaților și să fie promulgat prin decret prezidențial. Apoi, el trebuie să fie publicat în Monitorul oficial, potrivit avocatnet.

Ne puteți urmări și pe Google News