Sorin Cîmpeanu, mesaj amenințător pentru unii profesori, după Evaluarea Națională. Ministrul a remarcat o mare problemă
- Emma Cristescu
- 23 iunie 2022, 23:25
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat că în judeţul Dâmboviţa doar 7 lucrări din aproximativ 4.000 au înregistrat diferenţe mai mari de 1 punct. Cu toate astea, o parte din profesori au făcut gafe la Evaluarea Națională.
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu a explicat că în judeţul Dâmboviţa, acolo unde lucrările elevilor care au susţinut Evaluarea Naţională au fost corectate digital, doar 7 lucrări din aproximativ 4.000 au înregistrat diferenţe mai mari de 1 punct. Celelalte foi au fost trimise în alte parte la corectat.
”În judeţul Dâmboviţa, în care am avut evaluare digitală, doar 7 lucrări din aproape 4.000 de lucrări au înregistrat diferenţe mai mari de un punct între evaluatorul 1 şi evaluatorul 2. Fiind corectare digitală, sistemul a remarcat instantaneu diferenţe mai mari de un punct şi le-a redirecţionat către alţi doi evaluatori. Aceste lucruri au putut fi reglate într-o manieră cât se poate de eficientă”, a declarat Sorin Cîmpeanu.
Ministrul Educaţiei a mai declarat că este dezamăgit de o parte din profesorii care au corectat lucrările la Evaluarea Națională.
Gafa făcută de profesori la Evaluarea Națională
”Pe de altă parte, un semn de îngrijorare avem, deoarece am observat situaţii în care la componenta de grilă au fost diferenţe de evaluare, lucru care este inadmisibil. Dacă la altfel de subiecte putem să înţelegem că există diferenţe de notare, la grilă nu ar fi niciun fel de explicaţie. Am reuşit să corectăm aceste lucruri şi, mai mult decât atât, cunoaştem şi profesorii care au înregistrat diferenţe de punctaj la partea de grilă, lucru pe care, repet, îl consider inacceptabil”, a declarat Cîmpeanu.
Profesorii care au greșit nu vor mai avea dreptul să corecteze alte lucrări, a explicat Ministrul Educației.
”Cu sigurnaţă, da. Nu vor mai corecta şi vom vedea, atunci când vom intra într-o rutină a lucrurilor vom vedea care sunt acele şcoli în care, iată un alt avantaj al corectării digitale, avem corectarea pe itemi cu competenţele corespondente. În momentul în care la un anumit item care corespunde unei anumite competenţe, toţi elevii dintr-o şcoală au înregistrat rezultate slabe, e clar că acolo avem probleme cu procesul de presare şi cu cadrul didactic”, a declarat Sorin Cîmpeanu, potrivit Digi24.