Meta, Google și Twitter se vor confrunta cu amenzi uriașe dacă nu respectă regulile UE

Meta, Google și Twitter se vor confrunta cu amenzi uriașe dacă nu respectă regulile UESursa: Dreamstime.com

Uniunea Europeană se pregătește să forțeze companiile tehnologice să controleze conturile și conținutul manipulator de pe platformele lor, altfel riscă amenzi uriașe, potrivit unui document intern publicat de Reuters. Pe lângă asta, UE are în plan să combată dezinformarea și discursul instigator la ură din mediul online.

Documentul mandatează semnatarilor „adoptarea, consolidarea și implementarea politicilor clare cu privire la comportamentele și practicile manipulative nepermise asupra serviciilor lor, bazate pe cele mai recente dovezi privind comportamentele și tacticile, tehnicile și procedurile (TTP) folosite de actori rău intenționați”.

Amenzi de până la 6% din cifra de afaceri globală

Acestea includ deepfake-urile, imagini și videoclipuri care au fost modificate folosind software, și conturi false. Documentul este o actualizare a unui cod de reglementare voluntar privind dezinformarea, care a fost introdus pentru prima dată în 2018. Versiunea actualizată va transforma codul într-o schemă de co-reglementare, ceea ce înseamnă că atât autoritățile de reglementare, cât și semnatarii codului vor împărți responsabilitatea pentru acesta.

Companiile deja listate ca semnatare în codul de practică includ Facebook (numit acum Meta), Google, Twitter și TikTok. Companiile care nu reușesc să adere la cod s-ar putea confrunta cu amenzi de până la 6% din cifra de afaceri globală, se arată în document. Pentru companiile de dimensiunea Meta și Google, care au înregistrat venituri anuale de 118 miliarde de dolari, respectiv 258 de miliarde de dolari în 2021, asta s-ar traduce în amenzi de mai multe miliarde de dolari. Codul actualizat face parte dintr-o represiune europeană mai largă asupra modului în care companiile de tehnologie își controlează platformele.

UE vrea să combată dezinformarea și discursul instigator la ură

UE a fost de acord să adopte o nouă lege numită Digital Services Act (DSA) în aprilie, care reglementează modul în care companiile Big Tech pot colecta date, precum și cât de bine își moderează platformele pentru lucruri precum dezinformarea și discursul instigator la ură. „DSA oferă o coloană vertebrală legală a Codului de practici împotriva dezinformării – inclusiv sancțiuni disuasive grele”, a declarat Thierry Breton, comisarul european pentru piața internă și unul dintre forțele motrice din spatele DSA, într-o declarație pentru Reuters.

Un purtător de cuvânt al Breton a confirmat pentru Insider că încălcarea codului va fi considerată o dovadă că firmele nu fac suficient pentru a atenua riscul pe platformele lor și, prin urmare, ar putea fi expuse la amenzi de până la 6% din cifra de afaceri anuală, așa cum este menționat în DSA. Reuters a raportat că este de așteaptat din partea Comisiei Europeane să publice codul de practică actualizat privind dezinformarea.