Ministrul Economiei dă o veste mare românilor care nu-și pot plăti facturile la energie

Ministrul Economiei dă o veste mare românilor care nu-și pot plăti facturile la energieSursa: arhiva EVZ

Ministrul Economiei, Florin Spătaru, cere o reuniune de urgență a Consiliului Suprem de Apărare a Țării, după ce Virgil Popescu, ministrul Energiei, a propus o compensare de la bugetul de stat a 50 la sută din prețul gazelor naturale, față de 33 la sută în prezent.

„Cred că o soluție este ca noi, factorii de răspundere, să facem de urgență un CSAT și să discutăm despre această problemă a energiei. Este important să analizăm care este impactul unei astfel de măsuri. Vrem să vedem niște simulări și să vedem modalitatea în care acest procent acoperă marea majoritate a populației și dacă acești oameni își pot plăti facturile”, a declarat Florin Spătaru.

El și-a motivat cererea prin faptul că strategia energetică și piața concurențială reprezintă un subiect extrem de important pentru România:

„Cred că o ședință CSAT ar putea să aducă greutatea și am putea să discutăm modalitățile în care vom proteja cât mai bine economia românească”.

Nu se va întrerupe curentul celor ce nu-și plătesc facturile

„Va trebui să vedem dacă criteriile de eligibilitate pentru consumatori sunt suficiente ca să-i protejeze de o escaladare a prețurilor. Vom discuta în coaliție, vom găsi soluția cea mai viabilă. PSD nu se gândește la o modalitate populistă de a proteja populația, noi ne gândim la o modalitate reală, în așa fel încât consumatorii să-și poată plăti aceste facturi, populația să fie protejată, companiile să fie protejate și, de asemenea, acești furnizori să-și poată primi banii”, a spus ministrul economiei, duminică la Digi TV.

„Cetățeanul României, în acest moment, este în situația de a nu-și putea plăti facturile, se gândește că furnizorul de energie ar putea să-i întrerupă curentul - lucru care nu se va întâmpla, vom avea grijă ca săptămâna aceasta să ne asigurăm că nu vom ajunge în astfel de situații - dar vrem să luăm măsurile necesare, în așa fel încât atât populația, consumatorul final, cât și societățile să poată să funcționeze în condiții de piață concurentă”, a promis Florin Spătaru.

La ANPC

El i-a sfătuit pe cei care consideră că facturile la energie pe care le primesc de la furnizori sunt exagerate să se adreseze Protecției Consumatorilor:

„Atunci când aceste facturi sunt mult mai mari și nu există nicio informație în cadrul facturii că există un mecanism de compensare, atunci trebuie să se adreseze ANPC”.

„Pe de altă parte, nu putem să garantăm că fiecare din aceste facturi se încadrează în categorii de compensare. Clienții trebuie să știe că există acea linie pe factură, cu compensarea, în care este menționată o anumită sumă compensată. Pentru acea valoare - dacă este corectă sau incorentă -  urmează analize ulterioare”, a precizat ministrul.

El a arătat că dacă un consumator se adresează în timp util ANPC, sunt toate șansele ca până la data scadentă să primească factura corectată.

Spătaru a estimat că termenul de plată pentru o factură este undeva la 20 până la 30 de zile și consideră că ar exista timpul necesar ca aceste facturi să fie corectate, iar facturile corectate să poată fi plătite de consumator.

„Mă aștept la responsabilitate din partea furnizorilor. ANPC are forța necesară, are un număr de comisari care în acest moment lucrează cu toate companiile și urmează să facă aceste controale tematice și mă aștept ca lucrurile să se întâmple într-un timp  foarte scurt”, a spus ministrul.

 

Ne puteți urmări și pe Google News