Cum poți primi compensații de la companiile aeriene. Curtea de Justiție a Uniunii Europene a stabilit noi reguli

Cum poți primi compensații de la companiile aeriene. Curtea de Justiție a Uniunii Europene a stabilit noi reguliSursa foto: Arhivă EVZ

Curtea de Justiție a Uniunii Europene a dat o nouă interpretare Regulamentului Uniunii Europene prin care pasagerii companiilor aeriene pot fi despăgubiți cu până la 600 de euro.

După mai multe litigii care au existat pe rolul unor instanțe de judecată din Austria, Curtea de Justiție a Uniunii Europene a decis că Regulamentul Aerian care stabilește despăgubiri pentru anularea sau întârzirea unor curse aeriene trebuie să se aplice și altor cazuri.

Hotărârea pronunțată de CJUE se referă la acordarea de despăgubirii pentru pasageri curselor aeriene, în alte situații decât cele cunoscute până acum. Este vorba despre decolarea mai repede față de programul stabilit a unei curse aeriene sau anularea acesteia. Judecătorii CJUE au decis și când o cursă aeriană se consideră anulată.

„Un zbor trebuie considerat ca fiind anulat în cazul în care compania aeriană devansează un zbor cu mai mult de o oră. În cazul în care un zbor a fost devansat în acest mod, pasagerii sunt în imposibilitatea de a-și folosi timpul așa cum doresc și de a-și organiza călătoria sau vacanța în funcție de dorințele lor. În consecință, pasagerii pot fi nevoiți, printre altele, să se adapteze în mod semnificativ la noua oră de plecare pentru a putea lua zborul, sau chiar nu pot fi în măsură, în ciuda să se îmbarce la bordul aeronavei, chiar dacă și-au luat măsurile de precauție necesare, se arată în comunicatul CJUE.

De exemplu, daca un zbor este programat să decoleze la ora 16, dar din motive necunoscute avionul va pleca la ora 14.55, în acest caz pasagerul poate cere despăgubiri.

Transportatorul aerian operațional este în continuare obligat să achite suma totală de suma totală (care este, în funcție de distanță, de 250, 400 sau 600 de euro). Acesta nu are dreptul de posibilitatea de a reduce orice compensație care trebuie plătită cu 50%, pe motiv că a oferit pasagerului o redirecționare, permițându-i acestuia să ajungă fără întârziere la destinația sa finală.

Când un zbor nu mai este considerat întârziat

Judecătorii de la CJUE au mai decis și când un zbor nu este considerat anulat. Acet lucru este foarte important deoarece instanțele de judecată aveau o interpretare proprie.

„Un zbor nu este considerat «anulat» atunci când operatorul de transport aerian amână ora de plecare a acestuia cu mai puțin de trei ore, fără să aducă vreo altă modificare acestui zbor”, a mai stabilit Curtea de Justișie a Uniunii Europene.

Cazurile de zboruri întârziate nu sunt o raritate. Ceea ce trebuie să știți, în calitate de pasager aerian, este că aveți dreptul la despăgubiri de la companiile aeriene, pentru zborurile perturbate. Un zbor întârziat se poate echivala cu o compensație de până la 600€! Mai mult decât atât, poți obține drepturile cuvenite fără a cheltui vreun ban.

Ne puteți urmări și pe Google News