Haos în aeroporturile lumii de Crăciun. Mii de curse au fost anulate din cauza Omicron

Haos în aeroporturile lumii de Crăciun. Mii de curse au fost anulate din cauza OmicronAeroport Berlin. Sursa foto: Arhiva EVZ

Pasagerii care se întorc acasă de Crăciun se confruntă cu mari probleme, deoarece Omicron lasă companiile aeriene fără personal.

Pasagerii care călătoresc de Crăciun au fost afectați de schimbările produse de companiile aeriene, după ce peste 2.000 de zboruri au fost anulate în ultimul moment. Creșterea anulărilor  zborurilor din Ajunul Crăciunului a venit în momentul în care varianta de coronavirus Omicron, care se răspândește rapid, a afectat inclusiv personalul companiilor aeriene.

Cea mai mare parte a anulării zborurilor a venit de la cinci companii, precum China Eastern anulând 474 de zboruri, în timp ce Air China a anulat 188 de zboruri. La momentul redactării acestui articol, compania de urmărire a zborurilor FlightAware a declarat că 2.031 de zboruri din Ajunul Crăciunului au fost anulate la nivel global.

„Sporul la nivel național al cazurilor Omicron în această săptămână a avut un impact direct asupra echipajelor noastre de zbor și asupra oamenilor care ne conduc operațiunile. Ca urmare, din păcate, a trebuit să anulăm unele zboruri și să ne anunțăm clienții înainte ca aceștia să ajungă la aeroport”, potrivit The Guardian.

Între timp, compania aeriană Delta a declarat că a „epuizat toate opțiunile și resursele – inclusiv rerutarea și înlocuirea aeronavelor și a echipajelor pentru a acoperi zborurile programate – înainte de a anula aproximativ 90 de zboruri vineri”. Compania aeriană a învinuit impactul variantei Omicron asupra populației pentru anularea atâtor curse.

Nemulțumirea pasagerilor

Ca răspuns la haosul dinainte de vacanță, companiile aeriene au cerut relaxarea regulilor de carantină pentru personalul vaccinat. Directorul executiv al Delta, Ed Bastian, i-a cerut șefului Centrului SUA pentru Controlul și Prevenirea Bolilor să reducă perioada de autoizolare pentru persoanele vaccinate care se confruntă cu virusul, de la zece la cinci zile.

Fluxurile de socializare ale companiilor aeriene au fost pline de pasageri frustrați care cer asistență după o serie de anulări ale curselor în Ajunul Crăciunului din cauza variantei Omicron care se răspândește tot mai rapid.

„@Delta chiar?! Îmi anulați zborul din Ajunul Crăciunului la 12:30? M-am trezit la 2 dimineața pentru a ajunge la aeroport cu copilul și soțul meu și nu aflu că această cursă este anulată în momentul în care ajung să-mi verific bagajele”, a scris un pasager pe Twitter.

Ne puteți urmări și pe Google News