Se schimbă regulile de mers cu avionul. Toți călătorii sunt vizați. De când intră în vigoare

Se schimbă regulile de mers cu avionul. Toți călătorii sunt vizați. De când intră în vigoare

Presiuni financiare pe companiile aeriene. Reprezentanții firmelor iau în calcul să înlocuiască cel puțin o parte dintre locurile de la clasa Business pentru a-și putea extinde locurile din zona Premium Economy astfel încât să poată încasa venituri mai mari. Sunt unele firme care sunt interesate însă să renunțe complet la clasa Business.

Secțiunea Premium Economy se află cu o treaptă sub clasa Business, însă prezintă condiții mai bune față de clasa Economy în sensul că pasagerii dispun de scaune mai largi și de mai mult spațiu pentru picioare. Scaunele din zona Premium Economy ocupă un spațiu cu 10% mai mare decât cele de la Economy în timp ce o cușetă de la Business ocupă de trei ori mai mult spațiu.

Companiile aeriene vor să mărească zona Premium Economy pentru a încasa mai multe venituri

Zona Premium Economy, pe care companiile aeriene vor să o mărească, generează venituri financiare cu 33% mai mari pe metrul pătrat decât clasa Economy și cu 6% mai mari decât clasa Business. Mai mult decât atât, Premium Economy este cu 40% mai profitabilă decât celelalte două clasa datorită faptului că scaunele sunt mai ușor de instalat, potrivit Deutsche Lufthansa AG.

Compania Finnair Oyj, specializată în zboruri care leagă Europa de Estul Asiei via hub-ul său din Helsinki, este una dintre cele care, începând cu anul 2022, va introduce clasa Premium Economy pentru toate cele 27 de aeronave de mari dimensiuni. „Pentru noi această investiţie a fost o decizie care a fost uşor de luat. Premium Economy este cea mai profitabilă zonă dintr-un avion iar pandemia a întărit şi mai mult acest lucru”, a spus directorul general de la Finnair, Topi Manner.

Ne puteți urmări și pe Google News

Surpriză pentru grupurile aviatice: Clienții de la Economy își cumpără tot mai multe bilete la Premium Economy

Grupul german Deutsche Lufthansa AG intenționează să-și suplimenteze numărul de locuri de la Premium Economy în toate cele 120 de avioane de mari dimensiuni. Inițial, reprezentanții grupului și-au exprimat îngrijorarea cu privire la faptul că decizia va „canabaliza” rezervările de la Business, însă surpriza a venit din partea clienților din zona Economy. Aceștia au început să cumpere bilete pentru Premium Economy odată cu disponibilitatea mai multor locuri în această clasă.

„Premium economy este zona pe care ne concentrăm cel mai mult”, a spus Heike Birlenbach, responsabil pentru experienţa clienţilor la Lufthansa.

Lufthansa Technik, o divizie a companiei aeriene germane specializată în transformarea cabinelor avioanelor, a transmis că a primit solicitări pentru extinderea clasei Premium Economy și reducerea locurilor din zona Business. Potrivit datelor comunicate de directorul de vânzări de la această divizie, instalarea scaunelor și modificarea cabinelor durează aproximativ 5 zile. „Din punct de vedere tehnic, este o operaţiune simplă”, a spus Niels Dose.

„Premium economy oferă o evadare accesibilă din zona economy şi poate şi mai important o oportunitate pentru pasagerii de la clasa economy să îşi îmbunătățească statutul”, este de părere Ben Bettell, consultant la firma Counterpoint.